اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

ولایت فقیه تنها مسیر حق است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: در زمان حاضر تنها مسیر ولایت‌فقیه، مسیر حق است.

ولایت فقیه تنها مسیر حق است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام ظهر امروز در همایش گروه‌های آمران به معروف و ناهیان از منکر این استان با تسلیت ایام سوگواری ماه محرم، اظهار داشت: تداوم بخشیدن به راه امام حسین(ع) و یارانش قرار گرفتن در مسیر امر به معروف و نهی از منکر است و پیروان حسینی در این راستا باید مصمم باشند.

وی با بیان اینکه اجرای امر به معروف و نهی از منکر دارای شرایط و نکات ویژه‌ای است، افزود: آمران به معروف و ناهیان از منکر باید توجه داشته باشند که پس از اینکه شرایط و حدود اجرای این دو فریضه مهم را به خوبی فرا گرفته باشند به انجام آن مبادرت کنند.

نکونام، تجلی درونی امر به معروف و نهی از منکر را از مهم‌ترین شرایط احیای این فریضه دانست و گفت: تا زمانی که امر به معروف و نهی از منکر در دل فرد تجلی پیدا نکند، آن فرد نمی‌تواند آن را در جامعه به خوبی اجرا کند.

امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: یک انسان متقی و اهل ایمان باید در ابتدا در درون خود معروف را تقویت و منکر را از بین ببرد تا این امر بر زبان او نیز جاری شود.

نکونام، انبیای الهی و امامان معصوم(ع) را مهم‌ترین الگوی اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه دانست و اظهار داشت: پیامبران و امامان معصوم(ع) پیش از آن که از جانب خداوند ماموریت پیدا کنند زمینه‌های رشد و تعالی را در خود ایجاد کرده بودند.

وی افزود: برهمین اساس هیچ انسانی در احیای امر به معروف و نهی از منکر توفیق پیدا نمی‌کند مگر این که آن را در درون خود نهادینه کرده باشد.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه کمال‌آفرینی از سوی فرد زمانی حاصل می‌شود که خود به کمال رسیده باشد، تصریح کرد: انسان خود هرچه به کمال نزدیک‌تر شده باشد می‌تواند در جامعه تاثیرگذارتر باشد.

نکونام در ادامه با بیان اینکه نهضت عاشورا در دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر خلاصه می‎شود، افزود: جهاد برای حاکمیت معروف و ستیز برای برطرف کردن منکر مهم‌ترین هدف امام حسین(ع) از قیام کربلا بود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تنها مسیر ولایت فقیه، مسیر حق است و هر راهی غیر از آن انسان را به انحراف می‌کشاند.

نکونام افزود: افراد بی‌تفاوت در واقع در مسیر باطل قرار می‌گیرند و برهمین اساس ضروری است تا افراد با حس تعهد و مسئولیت نسبت به امور جامعه خود حساس باشند.

انتهای پیام/68004/ی/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول