اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سربیشه:

محرم تاریخ مظلومیت تمام ستمدیدگان جهان است

خبرگزاری فارس: فرماندار سربیشه گفت: تمامی حرکت‌های بیداری اسلامی در اقصی نقاط جهان برگرفته از فلسفه قیام عاشوراست زیرا محرم، تاریخ مظلومیت همه ستمدیدگان جهان است.

محرم تاریخ مظلومیت تمام ستمدیدگان جهان است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، غلامرضا حسین‌پور صبح امروز در چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی سربیشه که در محل سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان تشکیل شد، اظهار کرد: هم‌اکنون در آستانه ماه محرم‌الحرام که بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی جهان است قرار داریم.

وی ادامه داد: تمامی حرکت‌های بیداری اسلامی در اقصی نقاط جهان برگرفته از فلسفه قیام عاشورا است زیرا محرم، تاریخ مظلومیت تمام ستمدیدگان جهان است.

فرماندار سربیشه افراد جامعه اسلامی را به پیام عاشورا که همان امر به معروف و نهی از منکر است، دعوت کرد و افزود: باید مراسم‌ها، برنامه‌ها و جلسات این شهرستان در ایام محرم در شأن و منزلت امام حسین (ع) باشد.

حسین‌پور از ثبت معنوی آئین مشعل‌گردانی روز عاشورا در روستای برکوه در آینده‌ای نزدیک خبر داد و از همه مسئولان به ویژه متولیان این امر خواست تا با شناسایی آئین‌های مذهبی منطقه در راستای آسیب‌شناسی و ثبت معنوی آنها اهتمام ورزند. 

امام‌جمعه سربیشه نیز در این جلسه تصریح کرد: نگاه به مباحث مذهبی و دینی اعتقادی است و وقتی اعتقادی شد یعنی تکلیف شرعی و به طور یقین تکلیف شرعی بر تکلیف اداری مقدم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن محمدی اظهار کرد: هم‌اکنون در کشوری زندگی می‌کنیم که انقلابش برگرفته از قیام و پیام عاشورا است.

وی از اعزام 120 مبلغ به نقاط روستایی و شهری این شهرستان در ایام محرم خبر داد و گفت: از مسئولان می‌خواهیم تا از فرصت ایام محرم استفاده کنند و فلسفه شهادت اباعبدالله‌الحسین (ع) را برای مردم تبیین کنند و از مطالب خلاف و بعضی کارها که وهن مذهب است و در واقع شایسته دستگاه امام حسین (ع) نیست، اجتناب کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سربیشه در ادامه این جلسه ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی افزود: گرامیداشت هفته کتاب همه ساله بر اساس آئین‌نامه‌ای بوده که به تصویب شورای فرهنگ عمومی رسیده است.

امیر کوچی اضافه کرد: این اداره به همین مناسبت برنامه‌های فرهنگی ویژه‌ای در سطح شهرستان تدارک و پیش‌بینی کرده است.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول