اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر فرهنگ تونس:

تمایل به تبادل فرهنگی با کشورهای اسلامی به ویژه ایران داریم

خبرگزاری فارس: وزیر فرهنگ تونس گفت: با موج بیداری اسلامی که در تونس به راه افتاده، تمایل به ارتباط و تبادل فرهنگی با همه کشورهای اسلامی به ویژه ایران داریم.

تمایل به تبادل فرهنگی با کشورهای اسلامی به ویژه ایران داریم

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، مهدی مبروک شامگاه دوشنبه در مراسم تجلیل از قاری برجسته استان یزد و نفر اول مسابقات بین‌المللی قرآن در کشور تونس اظهار داشت: کشور تونس هم‌اکنون در شرایط سخت نظامی قرار دارد و مردم این کشور توانستند بن‌علی را بعد از 23 سال از کشور خارج کنند و انتخابات آزاد به راه بیاندازند.

این مقام مسئول افزود: ما هم‌اکنون رقابت سه حزب در کشور تونس را داریم و در سه ماه آینده انتخابات اجرا خواهیم کرد، اما در مبانی فرهنگی کشورمان از انقلاب اسلامی ایران استعانت می‌جوییم.

مبروک، تجربیات و ایستادگی و مقاومت ملت ایران را بسیار ارزشمند دانست و بیان کرد: مرور این تجربیات می‌تواند ما را به سمت پیروزی هدایت کند.

وی خاطرنشان کرد: ما در تونس مایل هستیم با همه کشورهای اسلامی به ویژه ایران تبادل فرهنگی داشته باشیم، زیرا دین و فرهنگ اسلامی، دوری از افراط و تفریط و مسیر اعتدال را مطرح می‌کند و ما نیز می‌خواهیم همین راه را در پیش بگیریم.

امام جمعه یزد نیز در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از برقراری ارتباط با کشور برادر و مسلمان تونس عنوان کرد: مردم تونس همواره عاشق اسلام، قرآن، انقلاب و امام خمینی (ره) بودند و امیدواریم در مسیر هدایت جامعه خود به سوی معنویت و خدا و پیشبرد اهداف اسلام و وحدت و استحکام مواضع مسلمین موفق باشند.

آیت‌الله محمدرضا ناصری با اشاره به مناسبت برگزاری این مراسم بیان داشت: این مراسم برای تجلیل از نخبه قرآنی برگزار شده و امیدواریم بتوانیم از مسلمانانی باشیم که قرآن ما را به کمال می‌رساند.

وی افزود: اگر از قرآن و عمل به آن دوری کنیم، به طور قطع بهره دلخواه را از این کتاب آسمانی و دین اسلام نخواهیم برد زیرا عمل به احکام و دستورات دین مبین اسلام حائز اهمیت است.

ناصری خاطرنشان کرد: البته افراط و تفریط در قرآن و سنت به وجود آمده است به نحوی که در برخی موارد به دستورات پیامبر توجهی نشده و در برخی موارد نیز به سنت پیامبر توجه شده، اما به قرآن آن‌گونه که شایسته است، عمل نشده است.

این مسئول تاکید کرد: این افراط و تفریط هر کدام ما را به سویی می‌اندازد بنابراین باید قرآن و سنت رسول خدا را با یکدیگر ممزوج کنیم.

در این مراسم از حسن دانش، قاری برجسته قرآن در استان یزد و نفر اول مسابقات بین‌المللی قرآن در کشور تونس با حضور رایزن فرهنگی ایران در تونس و وزیر فرهنگ این کشور تجلیل شد.

حسن دانش، متولد سال 65 در یزد است و قرآن را از کودکی آموخته و در مسابقات بسیاری توانسته به مقام‌های برتر دست پیدا کند و در آخرین رقابت خود در کشور تونس نیز توانست در میان کشورهای مسلمان عرب زبان، رتبه نخست را از آن خود کرده و پرچم ایران را در تونس به اهتزاز درآورد.

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول