اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری خراسان‌رضوی:

18 فیلم در بخش بیداری اسلامی جشنواره رویش اکران شد

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه هنری خراسان‌رضوی گفت: 18 فیلم در بخش بیداری اسلامی در جشنواره دینی رویش در مشهد اکران شد.

18 فیلم در بخش بیداری اسلامی جشنواره رویش اکران شد

سیدجواد رفائی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: در بخش بین‌الملل جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رویش در مشهد، آثاری از 35 کشور جهان حضور داشتند.

رئیس حوزه هنری خراسان‌رضوی  با اشاره به داوری بخش مستند و داستانی جشنواره رویش بیان کرد: از مجموع هزار و 200 اثر ؛ شامل مستند، داستانی و انیمیشن ارسالی به دبیرخانه جشنواره رویش 70 اثر برای بخش مسابقه انتخاب شدند.

رفائی ادامه داد: از 70 اثر راه یافته به بخش مسابقه، 23 فیلم مستند، 19 فیلم داستانی و بقیه انیمیشن بودند.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری باشکوه جشنواره فیلم دینی رویش در بخش بیداری اسلامی بیان کرد: در بخش مسابقه بیداری اسلامی جشنواره سراسری رویش نیز 18 فیلم به نمایش درآمدند.

رئیس حوزه هنری خراسان‌رضوی سایر بخش‌های هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه دینی رویش را جوانه‌ها، تولیدملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، ایران 1404 و بخش نقد فیلم‌های این جشنواره ذکر کرد.

رفائی گفت: از مجموع آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره، 39 اثر مربوط به استان خراسان‌رضوی بود.

وی اظهار داشت: در پایان این جشنواره و در بخش جوانه‌های جشنواره رویش آناهیتا تجات بختیاری کارگردان فیلم نقش خون، کامران رضایی و تیمور قادری به‌ترتیب کارگردانان فیلم‌های از ماه تا ماهی و می‌خورد بر بام خانه به‌عنوان کارگردانان برتر معرفی شدند.

رئیس حوزه هنری خراسان‌رضوی یادآور شد: در بخش بین‌الملل بیداری اسلامی فیلم یک روز در حمص، محصول مشترک ایران و سوریه به کارگردانی حسین مرتضی از سوریه و فیلم بیداری محصول مشترک ایران و مصر به کارگردانی کارگردانان مصری احمد صلاح و رمضان صلاح سونی به‌عنوان آثار برتر انتخاب و تجلیل شدند.

 رفائی اضافه کرد: در بخش تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، از فیلم برتش از استان ایلام به کارگردانی طالب رماوندی و در بخش ویژه ایران 1404 با رویکرد اهمیت خانواده و انقلاب از فیلم بازگشت، محصول انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس به کارگردانی سهیلا گلستانی تجلیل شد.

 رفائی تصریح کرد: در بخش انیمیشن و مستند نیز فیلم تونل به کارگردانی مریم کشکول‌نیا،‌ فیلم مستند وضعیت سیاه محصول گروه اقتصاد شبکه یک سیما کارگردان محمد ساسان و فیلم بی‌بی تولدت مبارک به کارگردانی سید حامد نوبری حائز رتبه های برتر شناخته شدند.

وی ادامه داد: رحیم ذبیحی و شهروز توکل کارگردانان فیلم‌های سنگ مزار برای برادر شهیدم و ممد نبودی ببینی نیز حائز رتبه‌های برتر شناخته شده و مورد تجلیل قرار گرفتند.

انتهای پیام/غ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول