اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پژوهشکده مهدویت و آینده‌پژوهی تاکید کرد

استفاده از آموزه‌های مهدوی برای جهت‌دهی به بیداری اسلامی

خبرگزاری فارس: رئیس پژوهشکده مهدویت و آینده‌پژوهی گفت: مهم‌ترین جهت‌دهی به بیداری اسلامی، توجه به آموزه‌های مشترک میان همه مسلمانان مانند مهدویت است.

استفاده از آموزه‌های مهدوی برای جهت‌دهی به بیداری اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام محمدتقی ربانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری کنگره امام مهدی(عج) و آینده جهان که در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه برگزار شد اظهار کرد: دبیرخانه این کنگره در ایران تاسیس شده و در کشور عراق نیز سازماندهی‌های لازم صورت گرفته است.

وی افزود: عمده فعالیت‌های مربوط به این کنگره بر دوش حوزه‌های علمیه قم و نجف قرار دارد تا محیطی برای همدلی و وفاق این دو مرکز علمی به وجود آید.

رئیس پژوهشکده مهدویت و آینده‌پژوهی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با بیان اینکه مراکزی چون بیت و دفتر آیت‌الله سیستانی در ایران و عراق، مجمع جهانی اهل بیت(ع) و بعثه مقام معظم رهبری در زمینه برگزاری کنگره امام مهدی(عج) و آینده جهان مشارکت خواهند داشت گفت: جامعة‌ المصطفی ‌العالمیة نیز از جمله مراکزی است که در این خصوص همکاری لازم را خواهد داشت.

وی ادامه داد: مرکز تخصصی مهدویت و انجمن علمی مهدویت حوزه‌های علمیه مشارکت خود را برای برگزاری هر چه بهتر این کنگره اعلام کرده‌اند و علاوه بر این مراکزی چون مرکز تخصصی مهدویت در نجف و دانشگاه‌های کوفه و کربلا و مؤسسه امام حسن عسکری(ع) از دیگر مراکز همکار خواهند بود.

ربانی با اشاره به زمان‌بندی کنگره امام مهدی(عج) و آینده جهان خاطر نشان کرد: مسئول بعثه مقام معظم رهبری در عراق و نیز پژوهشکده مهدویت و آینده‌پژوهی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی هم‌اکنون کارهای مربوط به کنگره را سامان‌دهی می‌کنند.

رئیس پژوهشکده مهدویت و آینده‌پژوهی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با بیان اینکه برای برگزاری کنگره مذکور شورایی علمی تشکیل شده است گفت: بیداری اسلامی و پرداختن به آن از مهم‌ترین اهداف در نظر گرفته شده برای کنگره امام مهدی(عج) و آینده جهان است زیرا این حرکت فرهنگی بر باورهای دینی و اسلامی مردم منطقه استوار بوده و نیازمند زمان و جهت‌دهی صحیح است.

وی افزود: مهم‌ترین جهت‌دهی به بیداری اسلامی، توجه به آموزه‌های مشترک میان همه مسلمانان است و در این عرصه، باورهای مهدویت از نکاتی است که پیروان آیین اسلام حتی سلفیون به آن اعتقاد دارند و طرح این مبحث از پایگاه بزرگی چون حوزه علمیه نجف تأثیر فراوانی خواهد داشت.

ربانی با اشاره به جایگاه حوزه‌های علمیه قم و نجف و ضرورت مشارکت بیشتر میان این دو مرکز علمی به منظور حضور در عرصه‌های جهانی بیان داشت: بر عهده گرفتن رسالت‌های جهانی توسط این مراکز پیام‌های مبارکی برای تمام دنیا خواهد داشت و امیدواریم برگزاری این کنگره این مهم را تحقق بخشد.

رئیس پژوهشکده مهدویت و آینده‌پژوهی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام نسبت به ایجاد اختلاف میان مسلمانان به ویژه شیعیان را از عوامل آسیب‌رسان به اتحاد امت اسلام دانست و تصریح کرد: برگزاری کنگره‌هایی چون امام مهدی(عج) و آینده جهان می‌تواند نقش شایسته‌ای در مقابله با این توطئه دشمنان داشته باشد.

وی گفت: عراق کشوری است که دارای اکثریت شیعه بوده و آموزه‌های مهدوی در این کشور بسیار پررنگ است زیرا مردم این سرزمین با امید ظهور امام عصر(عج) به زندگی خود ادامه می‌دهند به همین دلیل معرفت‌‌زایی و زدودن آسیب‌های مربوط به مدعیان مهدویت و باورهای نادرست آخرالزمانی در این کشور اهمیت فراوانی دارد.

ربانی ظرفیت‌سازی‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و معرفتی را از دیگر اهداف برگزاری کنگره امام مهدی(عج) و آینده جهان برشمرد و خاطر نشان کرد: فعال کردن جامعه شیعیان با توجه به ارزش‌های غنی موجود در فرهنگ مهدویت و اصلاح رفتار و بینش‌های مردم، مباحث مربوط به جامعه زمینه‌ساز ظهور و نیز ارتقا و اعتلای دانش دینی و آسیب‌زدایی از باورهای مذهبی از جمله مواردی هستند که در این کنگره مدنظر قرار دارند.

رئیس پژوهشکده مهدویت و آینده‌پژوهی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی اسفند ماه سال جاری را زمان برگزاری کنگره امام مهدی(عج) و آینده جهان دانست و افزود: دانشگاه‌های کوفه و کربلا میزبان این کنگره دو روزه خواهند بود و شخصیت‌های علمی حوزه‌های علمیه قم و نجف نیز در آن حضور خواهند یافت.

وی گفت: مقالات و سخنرانی‌ها در این کنگره به زبان عربی ارائه می‌شوند و تمام عرب‌زبانانی که به هر نحو در حوزه مهدویت فعالیت کرده باشند می‌توانند مخاطب این گنگره باشند.

انتهای پیام/78004/ل/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول