اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مشهد:

امام حسین پایه‌گذار و اجراکننده بیداری اسلامی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه مشهد گفت: امام حسین (ع) پایه‌گذار و اجراکننده بیداری اسلامی است.

امام حسین پایه‌گذار و اجراکننده بیداری اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس ازمشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی عصر امروز در نشست علمی نهضت عاشورا و بیداری اسلامی که در مجتمع آموزش عالی جامعةالمصطفی العالمیه در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: بیداری اسلامی و ارتباط آن با نهضت سیدالشهدا (ع) یکی از نکات حائز اهمیت تاریخ به ‌شمارمی‌رود،‌ همچنین شناخت واقعیت بیداری اسلامی و میزان اثرگذاری آن بر اشخاص و جوامع در این برهه از زمان بسیار ارزشمند است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: مقام معظم رهبری در بیانات خود عنوان بیداری اسلامی را به‌ صورت جدی مطرح کرده‌اند، این در حالی است که برخی افراد بر حسب منطق خود این حرکت را بیداری انسانی نامیده‌اند اما باید به این مسئله توجه ویژه کرد که تنها بیداری اسلامی، انسان‌ساز است بنابراین بیداری انسانی در این خصوص صحیح نیست.

وی ادامه داد: غفلت و سهو نقاط مقابل بیداری اسلامی به شمار می‌رود زیرا سهو عامل اصلی غفلت و غفلت نقطه متضاد با بیداری است.

علم‌الهدی تصریح کرد: انسان‌هایی که به خداوند توجه دارند غیرممکن است به اجرای ستم، چپاول و استبداد در یک جامعه اقدام کنند، سبب اصلی بیداری اسلامی در جوامع توجه به خداوند است.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: غفلت از خداوند اگر با بیداری اسلامی از بین برود انسان‌ها نجات پیدا می‌کنند، باید به دین خدا توجه ویژه کرد زیرا هیچ چیزی مانند دین نمی‌تواند انسان را متوجه خدا کند.

وی تاکید کرد: انسان‌ها اگر در جریان بیداری اسلامی و دین خداوند قرار بگیرند، عمر آنان به‌ عنوان سرمایه‌ای گرانبها محسوب می‌شود که دچار فنا نیز نشده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: قیام سیدالشهدا (ع) سبب بیداری اسلامی است و به غیر از دین خدا و اسلام دیگر بیدارسازی در جهان وجود ندارد، باید توجه داشت که این نکته‌ای اساسی است.

وی یادآور شد: باید خداوند کاملا در عرصه زندگی سیاسی و اجتماعی مردم حضور داشته باشد، با چنین رویکردی فضائل انسانی، منافع، سرنوشت و اصول هستی ما ایمن می‌شود.

علم‌الهدی تصریح کرد: سیاست منهای خداوند مساوی با شیاطین است؛ همچنین این رویکرد سبب حمله مطامع دشمن به منافع جوامع می‌شود.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: امام حسین (ع) پایه‌گذار، اجراکننده و تولیدکننده بیداری اسلامی است این در حالی است که نهضت عاشورا و بیداری اسلامی سبب آگاهی بخشی به مردم شد.

وی عنوان کرد: برای تحقق بیداری اسلامی باید به مبارزه باجریان های ضد دین خداوند پرداخت، باید بیداری اسلامی در کانون عواطف انسان‌ها به‌صورت حائز اهمیتی نفوذ پیدا کند.

وی تصریح کرد: سیدالشهدا (ع) مسیر بیداری اسلامی را به جوامع نشان داد و امروز رسالت ما در این زمینه این است که جوامع را نسبت به این موضوع آگاه کنیم.

انتهای پیام/آ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول