اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور اساتید برجسته در مشهد

نشست تخصصی علما و بیداری اسلامی برگزار شد

خبرگزاری فارس: با حضور جمعی از اساتید و علمای حوزه‌های علمیه، نشست تخصصی علما و بیداری اسلامی در مشهد برگزار شد.

نشست تخصصی علما و بیداری اسلامی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، نشست تخصصی گروهی از علمای برجسته کشوری با محوریت بیداری اسلامی بعدازظهر امروز در مجتمع آموزشی جامعه‌المصطفی مشهد برگزار شد.

حجت‌الاسلام غلامرضا اسدی، مدرکل بازرسی و رسیدگی به شکایات آستان قدس رضوی در ابتدای این نشست اظهار کرد: دیدگاه‌های متفاوتی در مورد نهضت امام خمینی(ره) بصیرت و شناخت او از جهان وجود دارد؛ برخی امام راحل را مبارز خستگی‌ناپذیر و عده‌ای نیز دید‌گاه‌های عرفانی نسبت به ایشان دارند.

وی افزود: بنیانگذار انقلاب اسلامی از هیچ قدرتی جز خداوند احساس ترس و یاس نمی‌کرد، این در حالی است که هیچ قدرتی جز قدرت خداوند را نمی‌شناخت؛ همچنین قدرت آمریکا را پوچ و فاقد قدرت می‌دانست.

اسدی ادامه داد: انقلاب اسلامی هنگامی به پیروزی رسید که امام خمینی (ره) حدود 15 سال در تبعید بودند اما با توکل بر خداوند توانستند بین مردم وانقلاب پیوندی قدرتمند ایجادکنند و در نهایت در 22 بهمن سال 57 این انقلاب به پیروزی رسید.

وی تصریح کرد: رئیس سازمان اطلاعات و امنیت فرانسه در مورد امام خمینی(ه)  و انقلاب اسلامی ایران مطالعاتی داشته است که درکتابی با نام « جنگ جهانی چهارم» این موضوع را بررسی کرده است.

اسدی یادآور شد: آنان انقلاب اسلامی ایران را بیشتر و بهتر از خودمان بررسی و شناخته‌اند؛ بنابراین به دنبال راه نفوذ در عرصه جمهوری اسلامی ایران هستند این درحالی است که یکی از ویژگی‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، نفوذناپذیری ایشان است.

مدیر بازرسی و رسیدگی به شکایات آستان قدس رضوی گفت:شناخت و تعبیر غربی‌ها از امام راحل به‌عنوان یک شعله آتش است و شایان ذکر است که امیرالمومنین نیز درنهج‌البلاغه برای مالک اشتر این تعبیر را به‌کار برده‌اند.

وی تصریح کرد: امروز امام خمینی مظهر ایستادگی، مقاومت و تسلیم‌ناپذیری در جهان است و آثار این تاثیرات امام در جهان مشاهده می‌شود؛ بنابراین باید این انفلاب و تاثیرات آن را بیشتر بررسی و درک کنیم.

اسدی تاکید کرد: پیروی از مقام معظم رهبری مشکلات را خنثی می‌کند زیرا امروز ایشان از همه آگاه‌تر و بصیر‌تر هستند؛ همچنین دشمن و ابعاد سیاسی مختلف راشناسایی می‌کنند.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول