اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه بیت‌المقدس خبر داد

اجرای 546 پروژه محرومیت‌زدایی در کردستان/ احداث 65 سالن ورزشی در کردستان

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه بیت‌المقدس از اجرای 546 پروژه محرومیت‌زدایی و عمرانی از ابتدای سال‌جاری تاکنون در این استان خبر داد.

اجرای 546 پروژه محرومیت‌زدایی در کردستان/ احداث 65 سالن ورزشی در کردستان

سردار محمدحسین رجبی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون 294 پروژه عمرانی و 252 پروژه محرومیت‌زدایی توسط سپاه بیت‌المقدس در این استان اجرا شده است.

به گفته وی، در راستای اجرای 252 پروژه محرومیت‌زدایی اعتباری بالغ بر 7 میلیارد تومان از محل اعتبارات سپاه، اعتبارات استانی و سفر مقام معظم رهبری به استان صرف شده است.

وی از ساخت 69 ساختمان دهیاری در قالب پروژه‌های محرومیت‌زدایی در سطح استان خبر داد و افزود: این پروژه‌ها با پیشرفت 90 درصدی در حال انجام و تا دهه فجر بهره‌برداری خواهند شد.

به گفته وی، احداث 12 واحد پل روستایی که اعتبارات آن از سوی قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه تامین شده از دیگر پروژه‌های محرومیت‌زدایی اجرا شده در این است.

* ساماندهی مزار شهدا در 20 روستای کردستان

وی خاطرنشان کرد: ساخت پنج واحد مدرسه سه کلاسه روستایی، 41 واحد پروژه زمین ورزشی، آبرسانی به سه روستا، ساماندهی مزار شهدا در 20 روستای استان، ساخت یک باب خانه عالم، یک خانه ایتام، یک واحد غسالخانه روستایی، لایه‌روبی قنوات شش روستا و تعمیر و بهسازی 90 مسجد در روستاهای استان از دیگر اقدامات سپاه بیت‌المقدس در حوزه محرومیت‌زدایی از ابتدای سال‌جاری تاکنون بوده است.

وی زودبازده، عام‌المنفعه و کم‌هزینه بودن را از ویژگی‌های اصلی پروژه‌های محرومیت‌زدایی سپاه عنوان کرد و گفت: رفع محرومیت از چهره شهرها و روستاهای استان مهم‌ترین هدف سپاه از اجرای این پروژه‌هاست.

وی تصریح کرد: سپاه بیت‌المقدس با توجه به نیازهای استان، پروژه‌های کوچک، زودبازده، کم‌هزینه و عام‌المنفعه را اجرا و کمتر سراغ پروژه‌های بزرگ و زمان‌بر می‌رود.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس با اشاره به اقدامات بسیج سازندگی و حوزه مهندسی سپاه استان در سال‌جاری، افزود: اجرای 294 پروژه عمرانی بزرگ و کوچک در سطح استان از جمله اقدامات انجام شده توسط این دو حوزه در سال‌جاری بوده است.

* احداث 65 سالن ورزشی در کردستان

رجبی از احداث 65 سالن ورزشی با عنوان سالن‌های ورزش صالحین در این استان خبر داد و گفت: به همت بسیج مستضعفین و بسیج سازندگی 6 سالن ورزشی بزرگ و مجهز نیز در کنار این تعداد سالن با عنوان سالن‌های ورزشی 9 دی در مناطق شهری و روستایی استان در دست اجراست.

به گفته وی، احداث 200 پایگاه مقاومت بسیج در روستاها و ساخت 17 حوزه مقاومت بسیج در شهرستان‌های استان در کردستان است.

* احداث 6 سالن تیراندازی در کردستان

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان از احداث 6 سالن تیراندازی با سلاح جنگی در 6 شهرستان این استان خبر داد و خاطرنشان کرد: به منظور استفاده عموم مردم این سالن‌های ورزشی در اماکن قابل دسترس ساخته شده است.

وی تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده تمامی پروژه‌های در دست احداث بسیج سازندگی و پروژه‌هایی که در قالب طرح محرومیت‌زدایی تعریف شده‌اند تا پایان امسال بهره‌برداری می‌شوند.

انتهای پیام/79001/صا/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول