اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج سازندگی در گفت‌و‌گو با فارس:

روزانه 10 پروژه محرومیت‌زدایی در کشور افتتاح شده است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: در سال گذشته به‌طور میانگین هر روز از 10 پروژه محرومیت‌زدایی در اقصی نقاط کشور بهره‌برداری شده است.

روزانه 10 پروژه محرومیت‌زدایی در کشور افتتاح شده است

سردار مجید خراسانی در حاشیه سفر به کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: ماهیت بسیج سازندگی یک کار جهادی و متکی به تفکر بسیجی است و با توجه به اینکه بسیج سازندگی یکی دو ماه قبل از ادغام جهاد سازندگی تشکیل و جایگزین آن شده است، هدایت این حرکت‌های جهادی با حضور اقشار مختلف مدیریت می‌شود.

وی افزود: بسیج سازندگی با هدف کمک به دولت در بحث آبادانی کشور در چند سال اخیر فعالیت و برنامه‌های خود را به صورت هدفمند و گسترده‌تر آغاز و دنبال می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: 3 هزار و 728 پروژه عمرانی مدرسه‌سازی، خانه نیازمند، مسجد، آبرسانی، مراکز بهداشتی و منابع ‌طبیعی در سال گذشته به همت دستگاه‌های اجرایی مختلف و بسیج سازندگی به بهره‌برداری رسیدند.

وی زیباسازی، مرمت و بازسازی بیش از 12 هزار مدرسه در سطح کشور را از دیگر فعالیت‌های بسیج سازندگی در سال گذشته عنوان کرد و گفت: به منظور تحقق این مهم 350 هزار دانش‌آموز پسر و دختر بکارگیری شده‌اند.

به گفته وی، در حوزه منابع طبیعی نیز با حمایت جهاد کشاورزی در بیش از 50 نوع فعالیت مختلف همچون تولید و کاشت نهال، صیانت از حریم جنگل‌ها و آبخیزداری زمینه فعالیت برای جوانان به ویژه دانشجویان مهیا شده است که می‌تواند گام ارزشمندی برای آماده سازی آنها برای ورود به بازار کار باشد.

وی افزود: در حوزه خدمات‌رسانی به جوانان در روستاها نیز در سال گذشته با بهره‌مندی از توان فرهنگیان بیش از 18 هزار و 400 کلاس جبرانی در مقاطع مختلف دبستان، راهنمایی، دبیرستان و پیش دانشگاهی تشکیل شده و بیش از 354 هزار نفر به صورت رایگان از این کلاس‌ها استفاده کرده‌اند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی در ادامه از بیکاری به عنوان یکی از عمده‌ترین مشکلات جوامع مختلف نام برد و گفت: مقدمه تامین اشتغال بدون شک کسب مهارت و آموزش‌های حرفه‌ای با توجه به توانایی و ظرفیت‌های موجود در هر منطقه است.

وی افزود: بسیج سازندگی در چند سال اخیر نیز در این عرصه ورود پیدا کرده و با همکاری و مشارکت بسیار خوب سازمان فنی و حرفه‌ای در سراسر کشور توانسته گام‌های ارزشمندی را بردارد.

وی اضافه کرد: سازمان بسیج سازندگی با بهره‌گیری از توان و مشارکت سازمان فنی و حرفه‌ای در سطح روستاها نسبت به ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به جوانان روستایی اقدام و بسیار موفق عمل کرده است.

وی افزود: بهره‌مندی سالانه بیش از 50 هزار جوان روستایی از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در 50 رشته مختلف و کسب مهارت مورد نیاز برای ورود به بازار کار با توجه به علاقه و شرایط منطقه از دیگر فعالیت‌ها و خدمات بسیج سازندگی در سطح کشور است.

* اردوهای هجرت بهترین الگو برای تمام دنیاست

وی تصریح کرد: بسیج سازندگی در سال گذشته بیش از 2 هزار و 919 نفر از دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور را به مناطق محروم و دور افتاده اعزام کرده است.

به گفته وی، حضور دانشجویان در قالب اردوهای جهادی در مناطق محروم علاوه بر کمک به عمران مناطق محروم، زمینه آشنایی مدیران فردای این مرز و بوم را با مشکلات، نیازها و محرومیت‌های سراسر کشور آشنا می‌کند.

وی تصریح کرد: اردوهای جهادی بسیج سازندگی قطعا بهترین راه تربیت مدیران موفق و دلسوز برای آینده کشور خواهد بود.

وی اضافه کرد: بسیج سازندگی به همین منظور شعار "هر دانشگاه امید یک منطقه محروم "را به عنوان شعار راهبردی خود مطرح کرده و مورد استقبال بسیار خوب دانشجویان قرار گرفته است.

وی به مطالعات گسترده سازمان بسیج سازندگی در طول چند سال اخیر در خصوص اوقات فراغت جوانان و حضور آنان در بحث سازندگی در کشورهای اروپایی، آسیایی و آفریقایی اشاره کرد و گفت: با گذشت 6 سال و بررسی تمامی مطالعات بدست آمده، اردوهای هجرت جوانان ایرانی بهترین الگو در بین تمام دنیا است.

به گفته وی، در اکثر کشورهای جهان برگزاری این اردوها صرفا با هدف عمران و آبادانی صورت گرفته ولی در ایران علاوه بر این موضوع، به مسائل اخلاقی، روانشناسی، اجتماعی نیز توجه خاصی شده است.

وی خاطرنشان کرد: راهبرد و هدف اردوهای جهادی و طرح‌های مختلف هجرت در کشور ایران فرهنگ سازندگی است و این الگویی بسیار موفق در سطح جهان است.

* اعزام 9 هزار گروه پزشکی به مناطق محروم

وی در ادامه به اعزام 9 هزار گروه پزشکی در سال گذشته به مناطق محروم سراسر کشور اشاره کرد و افزود: این گروه‌ها با حضور در دورترین مناطق محروم خدمات مختلفی را در حوزه‌های تخصصی خود به محرومان ارائه می‌کنند.

وی ارائه خدمات درمانی و پزشکی مختلف به محرومین و نیازمندان، انسجام بیشتر در بین جامعه پزشکی کشور، تقویت روحیه خدمات رسانی در بین پزشکان و پیراپزشکان و آماده شدن آنان برای رویارویی با وضعیت‌های بحرانی در حوادث غیرمترقبه را از مهم‌ترین دستاوردهای اعزام این گروه‌ها به مناطق محروم عنوان کرد.

وی افتتاح 3 هزار و 728 پروژه را از دیگر فعالیت‌های بسیج سازندگی در سال گذشته عنوان کرد و گفت: اجرای پروژه‌های زودبازده، عام‌المنفعه، کم‌هزینه با محوریت مناطق محروم بر اساس قانون به ما محول شده که خوشبختانه در این زمینه به ویژه در چند سال اخیر بسیار موفق عمل کرده‌ایم.

وی بهسازی، تعمیر و زیباسازی 12 هزار و 100 مدرسه را از دیگر توفیقات بسیج سازندگی در سال گذشته عنوان کرد و افزود: تربیت جوانان به عنوان آینده‌سازان کشور مهم‌ترین و اصلی‌ترین هدف بسیج سازندگی در انجام این برنامه است.

وی در پایان اضافه کرد: بدون شک استمرار این حرکت‌های جهادی ضمن آشنایی هرچه بیشتر جوانان و نوجوانان با مناطق محروم موجب تقویت جرات و اعتماد به نفس آنان برای ورود به حوزه‌های مختلف کار و تلاش و انجام کارهای گروهی خواهد شد.

انتهای پیام/غ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول