اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

محرابیان خبر داد

اجرای 10 هزار پروژه توسط قرارگاه محرومیت‌زدایی کوثر

خبرگزاری فارس: دستیار ویژه رئیس جمهور گفت: 10 هزار پروژه توسط سپاه پاسداران و قرارگاه محرومیت‌زدایی کوثر در کشور اجرا می‌شود.

اجرای 10 هزار پروژه توسط قرارگاه محرومیت‌زدایی کوثر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر در نشست ستاد طرح‌های مهر ماندگار استان بوشهر که صبح امروز با حضور دستیار ویژه رئیس جمهور، استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر و پیمانکاران پروژه‌ها برگزار شد، برنامه زمان‌بندی این طرح‌ها اعلام شد.

در این نشست شبکه آبرسانی شهید رئیسعلی دلواری با 95 درصد پیشرفت فیزیکی و شبکه دالکی با 83 درصد پیشرفت فیزیکی و سد چمشیر بررسی شد.

مقرر شد سد رئیسعلی دلواری با تامین اعتبار لازم تا پایان مرداد، سد دالکی حداکثر تا دهه فجر امسال و سد چمشیر تا خرداد سال آینده به بهره‌برداری برسد.

دستیار ویژه رئیس جمهوری در بررسی طرح نیروگاه 500 مگاواتی گناوه گفت: یک میلیارد دلار از محل طرح‌های صنعتی برای نیروگاه‌های خصوصی و غیر دولتی اختصاص داده‌ایم.

علی‌اکبر محرابیان افزود: با توجه به پیشرفت 78 درصدی این نیروگاه انتظار می‌رود دو واحد گازی آن در هفته دولت امسال به بهره‌برداری برسد.

وی تصریح کرد: در مجموع 23 طرح نیروگاهی در قالب مهر ماندگار داریم که امیدواریم با اتمام به موقع نیروگاه گناوه به حیثیت استان بوشهر خدشه‌ای وارد نشود.

محرابیان با اشاره به طرح‌های ورزشی استان بوشهر در مهر ماندگار اضافه کرد: در قالب طرح مهر ماندگار 37 طرح ورزشی در کشور داریم که از این تعداد دو طرح مربوط به استان بوشهر است که سالن ورزشی بردخون 100 درصد به پایان رسیده و آماده بهره‌برداری است.

دستیار ویژه رئیس جمهور گفت: استادیوم 15 هزار نفری شهر بوشهر نیز با 60 درصد پیشرفت فیزیکی باید تا پایان اسفند امسال به بهره‌برداری برسد ضمن اینکه راه دسترسی به این استادیوم نیز باید ظرف شش ماه آینده آماده و افتتاح شود.

وی با اشاره به مرکز جامع فرهنگی، ورزشی و توانبخشی بنیاد شهید اظهار داشت: با توجه به اینکه مشکلی در زمینه تامین اعتبار مالی این پروژه نداریم، این مرکز باید حداکثر خردادماه سال آینده به بهره‌برداری برسد.

محرابیان تاکید کرد: بیمارستان 160 تختی برازجان در دهه فجر، بیمارستان 200 تختی بوشهر در هفته دولت و بیمارستان 32 تختی دیر نیز تا پایان آذرماه امسال باید به بهره‌برداری برسد و بزرگراه گناوه ـ دیلم ـ هندیجان تا پایان امسال آماده افتتاح شود و امیدواریم در پایان دولت دهم استان بوشهر به ‌عنوان استان نمونه در حوزه راه معرفی شود.

دستیار ویژه رئیس جمهور یادآور شد: در زمینه میراث فرهنگی نیز موزه خلیج فارس را داریم که فاز نخست آن افتتاح شده و فاز دوم آن نیز باید تا دهه فجر به مرحله بهره‌برداری برسد.

محرابیان افزود: 10 هزار پروژه توسط سپاه پاسداران و قرارگاه محرومیت‌زدایی کوثر قرار است در کشور اجرا شود که هنوز سهم استان بوشهر از این پروژه‌ها اعلام نشده و انتظار است استان بوشهر بیشترین سهمیه را از این پروژه‌ها گرفته و در کمترین زمان ممکن آنها را اجرا کند.

انتهای پیام/ح10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول