اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج سازندگی خبر داد:

افتتاح 473 پروژه محرومیت‌زدایی بسیج در سراسر کشور

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور از افتتاح بیش از 473 پروژه محرومیت‌زدایی همزمان با دومین روز از هفته بسیج به نام بسیج، سازندگی و خدمت‌رسانی در سراسر کشور خبر داد.

افتتاح 473 پروژه محرومیت‌زدایی بسیج در سراسر کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سردار مجید خراسانی دوشنبه‌شب در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان جنوبی اظهار داشت: امسال یکی از پروژه‌های بسیج سازندگی به صورت نمادین در خراسان جنوبی افتتاح می‌شود.
وی به بیان گزارشی از عملکرد مجموعه بسیج سازندگی در سطح کشور پرداخت و افزود: هر ساله پروژه‌های بسیج سازندگی به صورت متمرکز در یکی از نقاط کشور انجام می‌شود که امسال نیز این کار در یکی از روستاهای خراسان جنوبی به صورت نمادین صورت می‌گیرد.
رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه این مجموعه دو مأموریت را بنا به تدابیر مقام معظم رهبری در دستور کار دارد، افزود: کمک به دولت برای محرومیت‌زدایی یکی از این رسالت‌های اصلی است که بر دوش این مجموعه است.
خراسانی ادامه داد: ما این مسئولیت را در یک دهه اخیر با محوریت متخصصان بسیج و همکاری دستگاه‌های اجرایی و اقشار مختلف در سازمان بسیج پیگیری می‌کنیم تا تحقق پیدا کند.
وی از انجام 3 هزار و 250 پروژه از نوع پروژه‌های کوچک عام‌المنفعه از ابتدای سال جاری تا قبل از هفته بسیج در سطح کشور خبر داد و یادآور شد: کمک به دولت برای محرومیت‌زدایی قرار است با اولویت مناطق محروم کشور توسط بسیج صورت گیرد.
رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور افزود: علاوه بر این پروژه‌ها در هفته بسیج نیز 473 پروژه همزمان در سراسر استان‌های کشور به بهره‌برداری می‌رسد.
خراسانی به شاخص‌های پروژه‌های انجام شده توسط بسیج سازندگی اشاره کرد و اظهار داشت: در پروژه‌های انجام شده توسط بسیج بیشتر سعی می‌شود که از توان اهالی روستاها استفاده شود و مدیریت پروژه نیز مستقر باشد.
وی تصریح کرد: در برنامه پنجم توسعه ما به دولت پیشنهاد دادیم که این مجموعه آمادگی دارد پروژه‌های کوچک و زودبازده مناطق محروم کشور را اجرا کند تا دولت به اجرای پروژه‌های عمرانی، راهبردی و ملی خود برسد.
رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور ادامه داد: بسیج سازندگی این توانایی را دارد که مسئولیت فنی و مالی این پروژه‌ها را با اولویت به کارگیری نیروهای کار روستاها به ویژه جوانان و متخصصان منطقه را بر عهده بگیرد چرا که این نوع کار برکاتی از جمله سرعت عمل بالا، کنترل کیفیت پروژه و رسیدگی به آسیب‌های مدیریت پروژه را در پی دارد همچنین هزینه طرح‌ها نیز تا 30 درصد کاهش پیدا می‌کند.
خراسانی از عقد تفاهم‌نامه بین بسیج سازندگی با استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و 15 دستگاه دولتی در راستای تحقق اهداف بسیج خبر داد و گفت: 90 درصد استانداری‌های سطح کشور در پشتیبانی از سازندگی و محرومیت‌زدایی همکاری خوبی با این مجموعه داشته‌اند و می‌توان این حرکت را تقویت کرد.
وی به اعتبار پروژه‌های بهره‌برداری شده در هفته بسیج در سطح کشور نیز اشاره کرد و اظهار داشت: تعداد 473 پروژه با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد تومان از محل منابع دولت، سپاه، بسیج و خیران به بهره‌برداری می‌رسد.
انتهای پیام /خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول