اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه زنجان خبر داد

اجرای 41 پروژه محرومیت‌زدایی در زنجان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان از اجرای 41 پروژه محرومیت‌زدایی در مناطق مختلف استان زنجان خبر داد.

اجرای 41 پروژه محرومیت‌زدایی در زنجان

ذبیح‌الله بابایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: سازمان بسیج سازندگی استان زنجان با همکاری بسیج دانشجویی با نام‌نویسی و سازماندهی 18 گروه جهادی از دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های استان و اعزام گروه‌ها به اردوهای جهادی در سطح مناطق دور افتاده و محروم استان برای فعالیت در عرصه‌های آموزشی، علمی، فرهنگی، بهداشتی و عمرانی خدمات مطلوبی را ارائه کرده است.

وی با بیان اینکه سازمان بسیج سازندگی و رده‌های آن در شهرستان‌ها علاوه بر برگزاری اردوهای جهادی در سایر برنامه‌ها و عرصه‌ها فعالیت می‌کند، افزود: خدمات‌رسانی و محرومیت‌زدائی از طریق احداث مساجد، پل‌ها، مسکن و غسال‌خانه در مناطق محروم و کمتر برخوردار از فعالیت‌های سازمان بسیج سازندگی است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه انصار المهدی(عج) استان زنجان با اشاره به اینکه در فاز نخست پروژه‌های محرومیت‌زدائی 41 پروژه تعریف شده است، خاطرنشان کرد: احداث چهار باب مسجد، 23 باب غسال‌خانه، سه باب خانه بهداشت، چهار باب خانه عالم، آبرسانی به سه پروژه، دو باب کتابخانه، ساماندهی مزار شهدا در قالب یک هزار متر مربع و تعمیر منبع آب شرب یک پروژه از فعالیت‌های انجام شده در این زمینه است.

*اجرای 198 پروژه از طریق قرارگاه خاتم‌الانبیاء در زنجان

وی ادامه داد: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا اجرای 198 پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی و اعتبار آن را در سطح استان به سازمان بسیج سازندگی استان زنجان محول شده است.

بابایی یادآور شد: علاوه بر اردوهای هجرت سه و جهادی، خدمات‌رسانی و محرومیت‌زدایی از برنامه‌های سازمان است که در مناسبت‌های مختلف برگزار می‌شود.

وی از ارائه آموزش‌های مداخلات سلامت از سوی این سازمان خبر داد و افزود: برگزاری نمایشگاه پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر توسط بسیج سازندگی استان و شهرستان‌ها از برنامه‌های این سازمان است.

*احداث مسکن در مناطق روستایی

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه انصار المهدی(عج) استان زنجان خاطرنشان کرد: کمک به احداث و مرمت مسکن نیازمندان و محرومان در مناطق روستایی از فعالیت‌های ارزنده و تاثیرگذار به منظور خدمات‌رسانی به محرومان از سوی این سازمان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه سازمان بسیج سازندگی استان علاوه بر اجرای برنامه‌های ذاتی و فوق برنامه، تفاهم‌نامه‌هایی نیز با دستگاه‌های اجرایی استان‌ها منعقد کرده است، افزود: همکاری‌های مطلوبی در حوزه‌های مختلف با دستگاه‌های اجرایی انجام شده است.

بابایی تصریح کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با برگزاری کلاس‌های مهارتی در مناطق محروم، حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج در این زمینه اقدام کرده است.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان جهاد کشاورزی افزود: در زمینه اجرای طرح‌ها و عرصه‌های کشاورزی، منابع طبیعی و دامی با مشارکت بسیجیان برنامه‌های مختلفی در سطح استان اجرایی شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه انصار المهدی(عج) استان زنجان ادامه داد: همکاری با با اداره کل راه و شهرسازی در زمینه احداث جاده روستایی، دانشگاه علوم پزشکی در زمینه احداث خانه‌های بهداشت و کمیته امداد امام خمینی (ره) در زمینه احداث مسکن برای مددجویان از برنامه‌های سازمان است.

وی از مشارکت شرکت شهرک‌های صنعتی در زمینه آماده‌سازی طرح توسعه پنج شهرک صنعتی خبر داد و گفت: سازمان بسیج سازندگی در صورت وقوع حوادث غیرمترقبه از جمله سیل و زلزله نیز اقدامات سازنده و موثری را به منظور خدمات‌رسانی و محرومیت‌زدایی به هموطنان آسیب دیده انجام می‌دهد.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول