اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج سازندگی:

سالانه 3 هزار پروژه محرومیت‌زدایی در مناطق محروم افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: رویکرد بسیج سازندگی محرومیت‌زدایی و حرکت در این مسیر است به طوری که سالانه 3 هزار پروژه در بخش‌های مختلف در مناطق محروم کشور اجرایی می‌شود.

سالانه 3 هزار پروژه محرومیت‌زدایی در مناطق محروم افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مجید خراسانی بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاح نمادین 266 پروژه محرومیت‌زدایی در مسجد روستای وصی سفلی از توابع شهرستان سنندج اظهار کرد: بسیج سازندگی در راستای خدمت به مردم مناطق محروم و به صحنه آوردن جوانان برای خدمت‌رسانی به کشور تشکیل شده است.

وی عنوان کرد: با جایگزین شدن بسیج سازندگی به جای جهاد سازندگی و استقرار دولت نهم و دهم رویکرد و تلاش دولت و سپاه برای محرومیت‌زدایی قوت گرفته است.

وی تصریح کرد: امروز در سالروز تشکیل بسیج سازندگی 266 پروژه به طور همزمان در سراسر کشور افتتاح می‌شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور به فعالیت‌های بسیج سازندگی در سال گذشته اشاره کرد و بیان داشت: حدود 3 هزار و 760 پروژه عمرانی شامل مدرسه‌سازی، خانه نیازمند، مسجد، آبرسانی، مراکز بهداشتی و منابع ‌طبیعی در سال گذشته به همت دستگاه‌های اجرایی مختلف و بسیج سازندگی به بهره‌برداری رسیدند.

خراسانی ادامه داد: بیش از 370 هزار دانش‌آموز 12 هزار مدرسه را در تابستان سال گذشته زیباسازی، مرمت و بازسازی کردند.

اعزام 2900 گروه جهادی به مناطق محروم

وی  با بیان اینکه حدود 70 هزار دانشجو سال گذشته در مناطق محروم خدمت‌رسانی کردند، اظهار داشت: در سال گذشته حدود 2 هزار و 900 گروه جهادی از دانشگاه‌های سراسر کشور به مناطق محروم اعزام شدند.

وی خاطرنشان کرد: از میان گروه‌های مذکور در سال گذشته بیش از 22 گروه جهادی در مناطق مختلف کردستان مستقر شدند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور بیان داشت: در عید نوروز امسال420 گروه جهادی از دانشگاه‌های سراسر کشور برای خدمت‌رسانی به  مناطق محرومی اعزام شدند.

خراسانی اعلام کرد: سال گذشته همچنین 9 هزار تیم پزشکی در مناطق مختلف به ارائه انواع خدمات پزشکی و درمانی پرداختند.

وی از دیگر اقدامات بسیج سازندگی در تابستان سال گذشته را برگزاری 18  هزار و 400 کلاس جبرانی و آموزشی برای دانش‌آموزان ذکر کرد و افزود: 350 هزار دانش‌آموز در این کلا‌س‌ها شرکت کردند.

آموزش 50 هزار نفر در رشته‌های فنی حرفه‌ای

وی با اشاره به اینکه قبل از دولت نهم روستاییان از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای محروم بودند، خاطرنشان کرد:  با استقرا دولت نهم و تشکیل بسیج سازندگی سالیانه بیش از 50 هزار نفر در 50 رشته در دورترین روستاها آموزش‌ها فنی و حرفه‌ای را فرا می‌گیرند.

وی بهترین راه تربیت جوانان برای آینده کشور را ورود در حوزه‌های سازندگی از ابتدای دوران دبیرستان  خواند و گفت: بالاترین دستاورد بسیج سازندگی علاوه بر عمران و آبادی کشور و بازو و معین دولت بودن، تربیت جوانان کارآمد برای نظام است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه سال 91 سال تحول و توسعه کمی و کیفی در خدمت‌رسانی به مردم خواهد بود، گفت: فعالیت‌ها و اقدامات مناسبی برای سال جاری توسط جهاد سازندگی برنامه‌ریزی شده است.

خراسانی از جمله برنامه‌های امسال را اعزام یک میلیون نفر از مساجد سراسر کشور به مناطق محروم خواند و تصریح کرد: اگر در پنج ساله گذشته خدمت‌رسانی با محوریت دانش‌آموزان و دانشجویان مدیریت شده در سال جاری توسط طلاب و اقشار مختلف مردم مدیریت مناسبی در این مناطق خواهد شد.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول