اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه نهم دی؛

26 پروژه محرومیت‌زدایی در اردبیل افتتاح شد

خبرگزاری فارس: در آستانه نهم دی ماه و با حضور فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا 26 پروژه عمرانی محرومیت‌زدایی در اردبیل به بهره‌برداری رسید.

26 پروژه محرومیت‌زدایی در اردبیل افتتاح شد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این پروژه‌ها شامل پل ارتباطی روستای کوزه‌توپراغی، دو باب خانه بهداشت، آبرسانی به روستای جعفرقلی‌خان شهرستان گرمی، تکمیل و احداث 17 باب غسالخانه به مساحت 273 متر‌ مربع و تکمیل پنج باب مسجد به مساحت یک‌هزار و 360 متر مربع بود.
در این مراسم که پیش از ظهر امروز و در سالن شیخ صفی استانداری اردبیل برگزار شد مسئول بسیج سازندگی استان اردبیل اظهار داشت: پل دسترسی به روستای کوزه‌توپراغی به طول 30 متر، عرض سه متر، در سه دهنه 10 متری به صورت بتنی در 12 کیلومتری اردبیل در ورودی روستای کوزه‌توپراغی روی رودخانه قوری‌چای بخش هیر به مدت چهار ماه و به همت کارشناسان متخصص بسیجی احداث شد است.
اکبر اسفندیاری خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از این پل که یک هزار و 200 متر مکعب بتن‌ریزی، 88 تن میلگرد، 4 هزار و 500 متر مکعب خاکبرداری، 2 هزار و 300 متر مربع خاک‌ریزی، 20 تن آسفالت و 300 متر مربع عایق کاری را شامل شده است، روستاهای رجوار، گورادی، حصار، خان‌قشلاقی، آلوچه، نوشهر، قره‌داغلو و کمی‌آباد از آن بهره‌مند خواهند شد.
وی همچنین به احداث دو باب خانه بهداشت اشاره کرد و افزود: در دو روستای آلنی مشگین‌شهر و یاجیلو نمین به متراژ 120 متر مربع و با اعتبار 500 میلیون ریال با هماهنگی و نظارت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی احداث و به بهره‌برداری رسیده است.
این مسئول رفع نیازمندی آب آشامیدنی روستای جعفرقلی‌خان را نیز یادآور شد و ابراز داشت: با آبرسانی به این روستا با توافق شرکت آب و فاضلاب روستایی مردم این منطقه از آب سالم بهره‌مند شدند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مسئول بسیج سازندگی استان اردبیل همچنین ساخت پنج باب مسجد را در راستای محرومیت زدایی یادآور شد و اظهار داشت: تقویت و تجهیز مساجد و مراکز دینی همواره مورد توجه و اهتمام مردم و نظام بوده که در این راستا با مشارکت اهالی و بسیج سازندگی این مساجد به بهره‌برداری رسید.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول