اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

گام‌های بلند ارشاد کرمان در انجام فعالیت‌های قرآنی

خبرگزاری فارس: کرمان به عنوان سومین استان ایران گام‌های بلندی را در زمینه انجام فعالیت‌های قرآنی در بخش‌های مختلف برداشته است.

گام‌های بلند ارشاد کرمان در انجام فعالیت‌های قرآنی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، کرمان با دارا بودن مردمی مومن و مذهبی همواره به عنوان یکی از قطب‌های مهم فرهنگی و دینی ایران به شمار می‌رود و در این خطه طی سال‌های اخیر گام‌های بلندی برای انجام فعالیت‌های قرآنی در زمینه‌های مختلف برداشته شده است.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر به کرمان و در جلسه کمیته تخصصی شورای توسعه فرهنگ قرآنی این استان اظهار داشت: کرمان به جایگاه سومین استان ایران در فعالیت‌های قرآنی رسیده است.

حجت‌الاسلام حمید محمدی با تشریح چگونگی شکل‌گیری و تصویب منشور توسعه فرهنگ قرآنی کشور و طراحی و برنامه‌ریزی سیاست‌های کلان در حوزه فعالیت‌های قرآنی به جایگاه استان کرمان به عنوان استان سوم کشور در فعالیت‌های قرآنی بعد از تهران و اصفهان اشاره کرد و روند رو به رشد و توان بالقوه این استان در فعالیت‌های قرآنی را قابل تحسین عنوان کرد.

 

 

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی با اشاره به چگونگی شکل‌گیری و اهداف کمیته توسعه فرهنگ قرآنی و با استناد به بند 9 منشور توسعه فرهنگ قرآنی مصوبات این کمیته را برای تمام دستگاه‌ها لازم‌الاجرا دانست.

محمدی سیاستگذاری در حوزه فعالیت‌های قرآنی به صورت متمرکز و برنامه‌ریزی و بومی‌سازی و استانی کردن طرح‌ها و همچنین تعامل و همدلی بین دستگاه‌های عضو در کمیته را از اهداف مهم کمیته در هر استان دانست.

 

تاسیس 10موسسه قرآنی در  حوزه‌های علمیه کرمان

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: 10 موسسه قرآنی در 10 حوزه علمیه برادران استان کرمان تاسیس می‌شود.

احمد سعیدی همچنین خبر شکل‌گیری معاونت قرآنی در سطح وزارتی و استانی را به جامعه قرآنی اعلام کرد.

وی افزود: فعالیت‌های قرانی در استان کرمان بر اساس نوع نگاه و رویکرد دولت‌های نهم و به ویژه دولت دهم از شتاب چشمگیری برخوردار بوده است.

سعیدی بیان داشت: توجه به موسسات قرآنی به عنوان کانون‌های آشنایی و پرورش انسان‌هایی با ذهن‌ها و جان‌هایی صیقل یافته در کلام الهی یکی از نکاتی است که مد نظر بوده و با ایجاد زیر ساختارها برای حضور هر چه بیشتر و موثرتر موسسات قرآنی در استان کرمان این مهم اتفاق صورت گرفت.

این مسئول فرهنگی خاطرنشان کرد: هم اکنون در استان کرمان 176 موسسه فرهنگی قرآن و عترت در حال فعالیت هستند و تعداد کل موسسات فرهنگی قرآن و عترت دارای موافقت اصولی 70 موسسه است.

 

سعیدی از شرکت 17 هزار و 663 نفر در آزمون‌های حفظ و مفاهیم از مهر ماه سال 1389 تا کنون در کرمان خبر داد و خاطرنشان کرد: تعداد قبول شدگان در این آزمون‌ها 15 هزا رو 763 نفر بوده است.

وی عنوان کرد: 312 فقره تفاهم‌نامه آموزشی برای شرکت در آزمون‌ها منعقد شده و همچنین هشت دوره آزمون‌های حفظ و مفاهیم برگزار شده است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ابراز داشت: سه نمایشگاه بزرگ قرآن کریم در دولت‌های نهم و دهم در استان کرمان برگزار شده است.

 

نخستین جشنواره ملی ترجمه‌های قرآن کریم برگزار می‌شود

در جلسه کمیته تخصصی شورای توسعه فرهنگ قرآنی مقرر شد با انتخاب کارشناسان صاحب نظر ازاین پس انجام مصاحبه‌های تخصصی متقاضیان تأسیس موسسات قرآنی به صورت متمرکز و در استان کرمان توسط گروه انتخابی انجام شود.

همچنین برگزاری نخستین جشنواره ملی ترجمه‌های قرآن کریم نیز مورد تصویب قرار گرفت.

کمیته تخصصی شورای توسعه فرهنگ قرآنی با تصویب شورای فرهنگ عمومی استان و با ترکیب نمایندگان دستگاه‌هایی همچون آموزش و پرورش، صدا و سیما ، تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه، نیروی انتظامی، دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان، حوزه علمیه و تعدادی افراد صاحب‌نظر در حوزه قرآن شکل گرفته و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با محول شدن مسئولیت روند فعالیت‌های قرآنی استان را راهبری می‌کند.

انتهای پیام/80019/ی/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول