اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف همدان:

فعالیت‌های قرآنی در جامعه بیشتر شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: درست است که امروز شاهد اجرای فعالیت‌های قرآنی در جامعه هستیم اما کافی نیست و باید بیشتر شود.

فعالیت‌های قرآنی در جامعه بیشتر شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام محمد صالحی عصر امروز در جلسه خیرین جامعه القرآن‌الکریم و اهل بیت استان همدان اظهار داشت: فلسفه وجودی فرهنگ خیر و وقف جبران کسری‌هاست یعنی در هر جایی که به هر علتی نقصی وجود داشته باشد وقف آن را جبران می‌کند.

وی با بیان اینکه در جامعه کنونی ما نیاز‌ها رو به افزایش است، عنوان کرد: با توجه به اینکه نیازها زیاد است و چون این نیاز در قرآن بیشتر خلاصه می‌شود فعالیت‌های ما در زمینه مباحث قرآنی کافی نیست.

مدیرکل اداره اوقاف استان همدان در ادامه افزود: در استان همدان 40 برنامه منظم جامعه‌القرآن را داریم که این تعداد در کشور به چند صد مرکز می‌رسد اما با وجود این چند صد مرکز نیازهای ما برطرف نشده است.

وی خاطرنشان کرد: جامعه امروز ما این را می‌طلبد که بیشتر کار کنیم و برای نجات خودمان و فرزندانمان و جامعه هر چه را در توان داریم برای اعتلای قرآن به میدان بیاوریم و به کار بگیریم.

صالحی با بیان اینکه لزوم خدمت به بشریت خدمت به قرآن است، اذعان کرد: نباید قرآن را به تنهایی بکار بگیریم چرا که لازمه خدمت به قرآن این است که آن را در کنار اهل بیت و همراه با آن برای هدایت و استفاده انسان به کار ببندیم.

وی در پایان سخنانش گفت: ممکن است دولتمردان امسال به ما برای کار قرآنی اعتبار اختصاص دهند و سال آینده این اعتبار نباشد اما آن چه که مهم است این است که مردم و عوام باید وارد شوند و در این زمینه انفاق کنند تا بتوانیم در زمینه اعتلای قرآن موفق عمل کنیم.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول