اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بم تأکید کرد

انسجام بیشتر در فعالیت‌های توسعه فرهنگ قرآنی

خبرگزاری فارس: امام جمعه بم بر انسجام هر چه بیشتر در فعالیت‌های مرتبط با توسعه فرهنگ قرآنی تاکید کرد.

انسجام بیشتر در فعالیت‌های توسعه فرهنگ قرآنی

به گزارش خبرگزاری فارس از بم، حجت‌الاسلام قاسم دانشی امشب در شورای قرآنی شهرستان ایجاد انسجام در فعالیت‌های قرآنی شهرستان را امری ضروری دانست.

وی عنوان کرد: فعالیت‌های زیادی در کنار ایجاد دارالقرآن‌های متعدد انجام می‌شود، اما به دلیل نبود انسجام و برنامه‌ریزی ‌لازم‌، خروجی کار چندان مطلوب  نیست.

دانشی افزود: شهرستان بم با وجود برخورداری از دارالقرآن‌های متعدد، اما از داشتن گروه تواشیح منسجمی محروم است و این شایسته شهر ولایتمدار بم نیست.

وی بر تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت میلیونی حافظان قرآن در کشور، توسعه فرهنگ قرآنی را لازمه رسیدن به این تاکید دانست و گفت: فقط تبلیغات کافی نیست، بلکه عمل و آموزش‌های قرآنی همراه با ایجاد هماهنگی بیشتر بین دستگاه‌های متولی‌ نیز امری ضروری به نظر می‌رسد.

رئیس حوزه علمیه سفیران هدایت بم نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری مراسم معنوی مختلف متعدد نظیر حرکت دسته‌های عزاداری در مناسبت‌های مختلف در شهر و استقبال خوب شهروندان از اینگونه برنامه‌ها را از ظرفیت‌های قابل توجه شهرستان برشمرد.

حجت‌الاسلام حسین کریمی‌ برگزاری مراسم مختلف با حضور قاریان برجسته را در توسعه فرهنگ غنی قرآنی موثر دانست.

محمد محمدی‌افشار مسئول اداره اوقاف بم نیز در شورای قرآن شهرستان از نام‌نویسی بیش از 540 نفر برای شرکت در دوره‌های مختلف حفظ قرآن خبر داد و افزود: این دوره‌ها از حفظ یک جزء تا کل قرآن برگزار می‌شوند.

کریم غضنفرآبادی مسئول اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بم نیز از سابقه طولانی فعالیت هیئت‌های قرآنی در شهرستان خبر داد و گفت: برخی دارالقرآن‌های شهر قدمت حتی 20 تا 30 ساله دارند.

وی بر ایجاد هماهنگی بیشتر بین دستگاه‌های متولی در اجرای برنامه‌های قرآنی تأکید و ابراز امیدواری کرد در صورت تحقق اهداف شورا، شاهد اجرای برنامه‌های قرآنی پربارتر و همچنین توسعه هرچه بیشتر فرهنگ قرآنی در شهرستان باشیم.

پنجعلی‌زاده جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان بم نیز از اجرای دوره‌های یک ماهه اجباری برای کارکنان نیروی انتظامی خبر داد و  افزود: این دوره‌ها با تاکید فرماندهی کل قوا‌ برای ابلاغ ترفیع کارکنان ضروری است.

وی آمادگی نیروی انتظامی را در اجرایی کردن مصوبات شورای قرآن شهرستان اعلام کرد.

انتهای پیام/ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول