اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علوی‌گرگانی:

فعالیت‌های قرآنی و حدیثی زمینه‌ساز ظهور است

خبرگزاری فارس: یکی از اساتید حوزه علمیه قم گفت: تشکیل مؤسساتی مانند دارالحدیث و پرداختن به فعالیت‌های قرآنی و حدیثی زمینه را برای ظهور امام عصر(عج) فراهم می‌سازد.

فعالیت‌های قرآنی و حدیثی زمینه‌ساز ظهور است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با برخی از مدیران مؤسسه دارالحدیث قم با بیان اینکه برکات برگزاری چنین مؤسساتی امروز در سراسر جهان دیده می‌شود، اظهار کرد: در حال حاضر مسلمانان به ویژه شیعیان جهان از آثار مفید چنین مراکزی بهره‌مند شده‌اند.

وی ادامه داد: قرآن و معارف اهل بیت(ع) تنها اختصاص به گروه و فرقه خاصی نداشته و برای همه مردم جهان نازل شده است بنابراین توسعه فعالیت‌های مؤسسه دارالحدیث باید در دستور کار قرار گرفته و در این زمینه از ظرفیت‌های فضای مجازی نیز به خوبی استفاده شود.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه تشکیل مؤسساتی مانند دارالحدیث زمینه را برای ظهور امام عصر(عج) فراهم می‌سازد، خاطر نشان کرد: دلیل این سخن این است که اراده خداوند بر این قرار گرفته که با تشکیل چنین مراکزی سخن اهل بیت(ع) به گوش همگان رسیده و جهانیان برای پذیرش قیام امام زمان(عج) آماده شوند.

وی گفت: بر اساس روایات به جا مانده از پیامبر اعظم(ص) انسان باید در مسیر زندگی خویش نیت خالص و قلبی پاک داشته باشد و این مسئله را از خداوند بخواهد بنابراین فعالیت خالصانه در مؤسسه دارالحدیث نیز از جمله اموری است که اهمیت فراوانی خواهد داشت.

آیت‌الله علوی‌گرگانی بر ضرورت توسعه فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی در زمینه علوم قرآنی و حدیثی تاکید کرد و افزود: در این میان پرداختن به روایات و موضوع‌بندی آن‌ها بر مبنای هر یک از ائمه معصوم(ع) از جمله پیشنهاداتی است که می‌تواند مورد استفاده محققان و پژوهشگران در سال‌های آینده قرار گیرد.

استاد حوزه علمیه قم گفت: این پیشنهاد در صورت اجرا شدن قابلیت‌های فراوانی برای پژوهشگران ایجاد می‌کند بنابراین مؤسسه دارالحدیث نیز با توجه به ظرفیت‌های گسترده‌ای که در اختیار دارد می‌تواند در این زمینه پیشتاز باشد.

وی ضمن تشکر از تلاش‌های بی‌وقفه آیت‌الله ری‌شهری و سایر مدیران مؤسسه دارالحدیث بیان داشت: امیدواریم این توفیقات همچنان ادامه داشته و فعالیت‌های این افراد مورد رضایت خداوند و عنایات حضرت ولی عصر(عج) قرار گیرد.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول