اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بردخون خواستار شد

جدیت نهادهای فرهنگی برای ترویج فعالیت‌های قرآنی

خبرگزاری فارس: امام جمعه بردخون گفت: نهادهای فرهنگی جدیت بیشتری برای ترویح فعالیت‌های قرآنی داشته و برای ترویج صحیح قرائت و حفظ در بین مردم فعالیت مضاعفی داشته باشند.

جدیت نهادهای فرهنگی برای ترویج فعالیت‌های قرآنی

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر حجت‌الاسلام سیدحسین رکنی‌حسینی صبح امروز در آیین افتتاح برگزاری مسابقات قرآن کریم ویژه بسیجیان در امامزاده شاهزاده محمد در روستای بردخون کهنه گفت: یکی از برکات نظام جمهوری اسلامی ایران توجه ویژه به برنامه‌های قرآنی در جامعه و بین مردم است.

رکنی‌حسینی افزود: قرائت قرآن به تنهایی سودی ندارد و باید در زندگی و وجود ما نفوذ کند، چرا که این‌گونه قرائت در کشورهای عربی نیز سابقه داشته ولی نقشی در زندگی آنان ندارد و تلاوت قرآن باید مقدمه‌ای برای عمل به قرآن باشد.

وی اضافه کرد: انتظاری که داریم این است تلاش کنیم قرآن این نسخه شفابخش روح و روان بیشتر در زندگی ما وارد شود و فرهنگ قرآنی در کشورمان عملا حاکم شود و در این زمینه نهادهای فرهنگی جدیت بیشتری داشته باشند و برای ترویج صحیح قرائت و حفظ در بین مردم فعالیت مضاعفی داشته باشند.

رکنی‌حسینی ادامه داد: قرآن جامع صفات و خصال نیکو است که روزها می‌توان از آن سخن گفت، پس بسیجیان نسبت به قرآن و حفظ این کتاب آسمانی مقید باشند و فرهنگ قرآنی را در زندگی خود وارد کنند و با قرآن و معارف دینی و قرآنی آشنایی بیشتری داشته باشند، پس در بسیج دوره‌هایی تشکیل شود تا بسیجیان معرفت بیشتری در این زمینه کسب کنند.

وی تصریح کرد: نیاز است ماهانه جلسات قرآنی در میان بسیجیان تشکیل شود و نسبت به موضوعات آن از جمله ولایت فقیه که در قرآن آمده روشنگری شود که در این باره همه نهادهای فرهنگی باید تلاش کنند تا این هدف والا محقق شود، چرا که کار فرهنگی به تنهایی ممکن نیست.

فرمانده حوزه مقاومت کربلا نیز گفت: در این دوره از مسابقات قرآنی، پایگاه‌های بسیج نفرات برتر را انتخاب کردند و از هر پایگاه یک نفر معرفی شد که در مجموع 13 نفر در زمینه حفظ و قرائت رقابت کردند و نفرات برگزیده در حوزه مقاومت انتخاب شدند.

یوسف درویشی افزود: در مسابقات حفظ حسین خیاط، عباس مغدانی و امیرحسین درویشی مقام‌های اوّل تا سوم و در قرائت نیز عبدالمجید قاسمی، عباس عادل‌زاده و اسدالله حسینی مقام اول تا سوم را کسب کردند.

وی اضافه کرد: سه گروه تواشیح نیز از پایگاه‌های مقاومت در این مسابقات حضور یافتند که برای مسابقات شهرستانی و استانی آماده خواهند شد.

درویشی اضافه کرد: تلاش داریم با همکاری سایر نهادهای فرهنگی و دینی دوره‌های منظم و مدون قرائت و حفظ برای بسیجیان بردخون تشکیل شود و مسابقات قرآنی و محافل انس با قرآن در پایگاه‌ها برگزار شده تا فرهنگ قرآنی در بین بسیجیان نهادینه شود.

انتهای پیام/ب20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول