اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دارالقرآن استان بوشهر خبر داد

مستندسازی فعالیت‌های قرآنی استان بوشهر

خبرگزاری فارس: مسئول دارالقرآن استان بوشهر گفت: فعالیت‌های قرآنی در مناطق محروم استان بوشهر به ویژه روستاها، مستندسازی می‌شود.

مستندسازی فعالیت‌های قرآنی استان بوشهر

رضا نجفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دشتستان اظهار داشت: گسترش فرهنگ قرآنی و دینی در جامعه امری لازم و ضروری است و باید در این مسیر نهایت تلاش خود را به کار گیریم.

وی از مستندسازی فعالیت‌های قرآنی استان بوشهر خبر داد و افزود: با تلاش و پیگیری‌های دارالقرآن استان و همکاری صدا و سیمای مرکز بوشهر، فعالیت‌های قرآنی در مناطق محروم استان به ویژه روستاها، مستندسازی می‌شود.

مسئول دارالقرآن استان بوشهر خاطر نشان کرد: در همین راستا طی نشست‌های متعدد مقرر شد که فعالیت خانه‌های قرآن روستاها طی پانزده برنامه نیم ساعتی ضبط و هر هفته از مرکز سیمای بوشهر پخش شود.

نجفی گفت: علی‌رغم تلاش مستمر و همت فعالان قرآنی به ویژه در مناطق محروم، مع‌الاسف انعکاسی از تلاش این قشر نبوده است؛ مردم باید از فعالیت خادمان قرآن مطلع شوند و هرکس به تناسب توانایی خود به فرآیند توسعه قرآنی استان کمک کند.

وی افزود: با توجه به ترکیب مذهبی استان که متشکل از شیعه و اهل سنت است؛ ضرورت دارد که فعالیت‌های قرآنی که محور اتحاد فرق اسلامی است گسترش یابد و به ویژه روستاهای استان از قابلیت بهتری برای دریافت فعالیت‌های قرآنی برخوردار هستند.

سازماندهی جلسات هفتگی قرائت قرآن کریم در بوشهر

این مسئول از سازماندهی جلسات هفتگی قرائت قرآن کریم در مساجد شهر بوشهر خبر داد و اذعان داشت: مردم متدین و علاقمند به فراگیری قرآن کریم تمایل دارند قرآن را در مسجد محل خود و در ساعات فراغت یاد بگیرند؛ باید با حضور اساتید قرآنی فضایی فراهم شود که هر کس در هر رده سنی بتواند به سهولت حداقل خواندن قرآن را یاد بگیرد. 

نجفی بیان کرد: علاوه بر آموزش‌های عمومی، شناسایی استعدادهای قرآنی و تلاش برای تربیت قاریان و حافظان ممتاز نیز از برنامه‌هایی است که صرفاً با توسعه جلسات هفتگی و دائمی آموزش قرآن ممکن خواهد بود.

وی اضافه کرد: در مرحله نخست انجام این طرح با حضور 10 نفر از اساتید ممتاز استان، در محل 10 مسجد به صورت هفتگی، کلاس‌های آموزش قرائت قرآن کریم برگزار خواهد شد.

نجفی یادآور شد: هم‌اکنون در چند مسجد از جمله مسجد امیرالمؤمنین(ع) کوی سنگی، مسجد شهید مصطفی خمینی، مسجد خاتم‌الانبیاء، مسجد امام حسین(ع) کوی خواجه‌ها جلسات مستمر قرائت به صورت هفتگی برگزار می‌شود که با اجرای این طرح سایر نقاط شهر نیز از برگزاری آموزش‌های مستمر برخوردار خواهند بود.

برگزاری آزمون تخصصی حفاظ در استان بوشهر

وی همچنین از برگزاری آزمون تخصصی حفاظ در استان بوشهر خبر داد و افزود: آزمون تخصصی اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم (مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی ) در استان بوشهر با موفقیت برگزار شد.

مسئول دارالقرآن استان بوشهر اظهار داشت: آزمون مذکور با حضور حافظان قرآن کریم و داوران اعزامی از مرکز در دو نوبت صبح و بعد از ظهر در محل نمازخانه اداره کل تبلیغات اسلامی استان ادامه یافت.

نجفی خاطر نشان کرد: این آزمون در دو مرحله کتبی و شفاهی و در سه مقطع ده، بیست و حفظ کل قرآن هر سال برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: برابر قانون و مصوبات موجود کسانی که موفق به گذراندن آزمون‌های مربوطه شوند، مدرک تخصصی حفظ قرآن دریافت خواهند کرد و مدارک مذکور در پنج سطح و معادل دیپلم تا دکتری است که ارزش استخدامی و کارگزینی دارد.

نجفی با بیان اینکه در استان بوشهر 130 نفر در این آزمون شرکت کردند افزود: روند آموزش و تربیت حافظان قرآن کریم طی دو سال اخیر در استان قابل توجه بوده که به ویژه پس از تاکیدات مقام معظم رهبری از شتاب بیشتری برخوردار شده است.

 وی تشویق مربیان و قرآن‌آموزان را دو عامل مهم در توسعه آموزش قرآن دانست و از مدیران استان خواست تا نسبت به رفع موانع و تخصیص اعتبارات بیشتر همت مضاعفی داشته باشند.

انتهای پیام/خ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول