اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد اخلاق حوزه علمیه قم:

جامعه اسلامی باید در مقابل طاغوت‌های زمان مقتدر عمل کند

خبرگزاری فارس: استاد اخلاق حوزه علمیه قم گفت: جامعه اسلامی باید در مقابل طاغوت‌های زمان خود مقتدر عمل کند، به سمت آنها متمایل نشده و در راه مبارزه با آن از هیچ تلاشی فروگذار نکند.

جامعه اسلامی باید در مقابل طاغوت‌های زمان مقتدر عمل کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد همتیان بعد از ظهر امروز در مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان در مسجد جامع شهرکرد میراث گرانبهای مکتب حسینی را از افتخارات جهان تشیع برشمرد و اظهار داشت: دلاوری‎ها و رشادت‌های امام حسین(ع) و ایثار و از جان‌ گذشتگی ایشان بود که منجر به خلق حماسه کربلا شد، به‌ گونه‌ای که وصف آن را همه دنیا شنیده و الگوی خود قرار داده ‌است.

وی احیای سنت پیامبر اسلام (ص) و امر به معروف و نهی از منکر را مهم‌ترین هدف از قیام امام حسین(ع) عنوان کرد و افزود: اهمیت مبارزه با طاغوت و زنده ‌نگه داشتن ارزش‌های الهی و اسلامی در جامعه به اندازه‌ای ارزشمند است که امام حسین(ع) از جان خود و یارانش برای دفاع از آن گذشتند.

امام جمعه موقت شهرکرد بر ضرورت مبارزه با استکبار جهانی و روی برگردانی از آن تاکید کرد و افزود: جامعه اسلامی باید در مقابل طاغوت‌های زمان خود مقتدر عمل کند، به سمت آنها متمایل نشود و در راه مبارزه با آن از هیچ تلاشی فروگذار نکند.

همتیان قیام امام حسین(ع) در روز عاشورا را الگویی والا برای تمام ملت‌های آزاد‌‎ی‌خواه جهان دانست و تصریح کرد: شیعیان در طول تاریخ با الگوگیری از این حادثه ارزشمند بهره‌های بسیاری بردند و انقلاب جمهوری اسلامی ایران از نمونه‌های بارز آن است.

این استاد اخلاق حوزه علمیه قم قیام امام سوم شیعیان را سرمنشأ نهضت‎ها و قیام‎های بر حق در اسلام دانست و گفت: این ‌قیام باعث تحکیم و بقای اسلام بوده و هست.

همتیان افزود: حضرت امام حسین(ع) یکی از اسوه‎های کامل و الگوهای همه‌جانبه است که نه تنها درس حماسه، ‌جهاد و ظلم‌ستیزی بلکه درس عبودیت،‌ سخاوت، جوانمردی و ارزش‎گرایی به انسان‎ها ارزانی کرد.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم افزود: حرکت امام در محرم 61 هجری قمری چیزی جز یک انقلاب عظیم اسلامی و تلاش در راستای اقامه نماز و تحول و اصلاح جامعه اسلامی نبود.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب دینی امام حسین(ع) به عنوان مهم‎ترین عامل برپایی اسلام راستین و کوبنده تحریفات دینی همواره در طول تاریخ مورد بغض دشمنان اسلام و دیانت بوده است.

همتیان به الگوگیری رزمندگان اسلام و ایثارگران در سال‌های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی از حادثه کربلا اشاره کرد و گفت: رزمندگان اسلام با دلاورمردی‎ها و جانفشانی‎های خود به پیروی از سالار شهیدان و تبعیت از رهبر کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری، با ایثار جان خود دشمن را از میهن اسلامی بیرون راندند و عزت و افتخار را برای ایران اسلامی به ارمغان آوردند. 

انتهای پیام/68001/ش/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول