اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ورامین:

17 شهریور چهره واقعی رژیم طاغوت را برملا کرد

خبرگزاری فارس: امام جمعه ورامین گفت: چند صد نفر از مردم عزیز ما در 17 شهریور 57 به شهادت رسیدند، یادمان نمی‌رود رشادت‌های آن انسان‌هایی که به خون خود غلتیدند تا چهره واقعی طاغوت برملا شود.

17 شهریور چهره واقعی رژیم طاغوت را برملا کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، آیت‌الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی در خطبه‌های نماز جمعه ورامین پس از توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) اظهار داشت: این امام بزرگوار رئیس مذهب تشیع هستند.

صراط مستقیم تنها یک راه است

امام جمعه ورامین افزود: از بین دو نقطه تنها یک خط مستقیم عبور می‌کند، خطوط دیگر باید دارای انحنا باشند تا بتوانند از بین دو نقطه عبور کنند و آن خط مستقیم بدون انحنا تنها مسیر سعادت و صراط مستقیم است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این مسیر و صراط جز پیروی از اهل بیت عصمت و طهارت و اعتقاد عملی به اسلام ناب محمدی (ص) نیست.

امام صادق (ع) از فرصت نزاع امویان و عباسیان بیشترین بهره را برای نشر معارف اسلامی بردند

نماینده ولی‌فقیه در شهرستان ورامین یادآور شد: خلفای ثلاث در 25 سال حکومت خود بدعت‌های فراوانی گذاشتند که حضرت امیر (ع) نیز در پنج سال خلافت ظاهری خود به دلیل حفظ وحدت جامعه اسلامی نتوانستند تمام آن بدعت‌ها را اصلاح نمایند، بعد از مولا (ع) نیز معاویه و یزید و آل مروان و امویان حکومت را به ناحق تصرف کردند و جامعه اسلامی را به سوی انحراف سوق دادند.

نماینده ولی‌فقیه در شهرستان ورامین اضافه کرد: اما در برهه‌ای از زمان و در زمان امامت امام باقر (ع) و امام صادق (ع) نزاع تصرف حکومت بین امویان و عباسیان شروع شد و خلأ قدرت واحد در جامعه ایجاد شد و این دو بزرگوار از فرصت به وجود آمده بیشترین استفاده را در راستای نشر معارف اسلامی بردند.

محمودی گلپایگانی در ادامه تاکید کرد: به همین دلیل بسیاری از احادیث ما و حتی بسیاری از معارف اهل تسنن از احادیث و عقاید این دو امام بزرگوار است، چندین هزار شاگرد به صورت مستقیم و غیر مستقیم توسط این دو بزرگوار تربیت شد که بسیاری از آنها به درجه فقاهت رسیدند، این دو امام بزرگ حق فراوانی بر ما دارند، این‌ها اسلام را احیا کردند.

امام جمعه ورامین در ادامه با اشاره به پیروزی بنی عباس بر بنی امیه در غصب حکومت تاکید کرد: بنی عباس در ظلم و ستم بر اهل بیت یک قدم فراتر از بنی امیه و آل مروان گذاشت و آن جسارت به قبور ائمه هدی علیه‌السلام بود، هرچه می‌توانستند در سال‌های حکومت نکبت‌بار خود بر اهل بیت ستم کردند.

سه خصلت منافق از نظر امام صادق (ع)

نماینده ولی‌فقیه در شهرستان ورامین سپس با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) عنوان کرد: ایشان سه خصلت را برای منافق بیان کردند، هرچند که آن منافق نماز بخواند و روزه بگیرد.

وی در ادامه بیان داشت: نخستین خصلت دروغ گفتن در بیان اخبار است، ممکن است شخصی خبری را از دیگری در جایی نقل کند اما به دروغ، این از نشانه‌های منافق است.

محمودی گلپایگانی ادامه داد: دومین خصلت خلف وعده است، بسیار رواج پیدا کرده است برخی به دیگران وعده می‌دهند که فلان موقع فلان کار را می‌کنم، فلان پول را می‌دهم اما سر موقع که می‌رسد انجام نمی‌دهند، این از نشانه‌های نفاق است، به وعده خود عمل کنید، اگر هم در عمل به آن شک دارید به قطعیت وعده ندهید، بگویید «اگر توانستم فلان کار را انجام می‌دهم».

خطیب نماز جمعه ورامین گفت: سومین خصلت آن است که اگر مورد امانت قرار گرفتید خیانت نکنید، ممکن است فردی حرفی را به شما بزند و بعد بگوید جایی مطرح نکن، در این حالت اگر حرف وی را مطرح کردی خیانت در امانت نمودی، بترس و آگاه باش.

رزق انسان بین‌الطلوعین نازل می‌شود

امام جمعه ورامین سپس با تاکید بر نماز صبح، از قضا شدن آن توسط برخی از افراد اظهار تاسف کرد و افزود: در ماه رمضان هنگام نماز صبح تمام مساجد شلوغ است، همه نمازها را به موقع می‌خوانند اما بعد از این ماه فراموش می‌شود، ساعت بین‌الطلوعین ساعت بهشت است از آن برای تضرع و دعا بهره برید، رزق انسان بین‌الطلوعین نازل می‌شود.

وی اضافه کرد: اگر بگویند در پیشوا یا قرچک شکر آوردند و کیلویی پنج ریال می‌فروشند و تنها در ساعت بین‌الطلوعین توزیع می‌شود همه از خواب خود گذشته به آنجا می‌روید، صف می‌ایستید، آقایان و خانم‌ها، بین‌الطلوعین ساعت بهشت است، نماز را به جماعت بخوانید، هر قدم به سوی مسجد دارای ثواب است، نگذارید صبح‌ها مساجد خلوت بمانند.

محمودی گلپایگانی تاکید کرد: همسایه‌های مساجد کجا هستند، ما موظفیم، این‌ها تکلیف است.

اگر دولت نمی‌تواند گرانی را مهار نماید اعلام کند تا خود مردم فکری کنند

نماینده ولی‌فقیه در شهرستان ورامین سپس به گرانی‌های اخیر اشاره کرد و گفت: مساله گرانی بسیار بغرنج شده است، دولت‌مردان هم مدام وعده می‌دهند که چنین می‌کنیم و چنان می‌کنیم اما در عمل می‌بینیم روز بعد قیمت‌ها بالا می‌رود، صبح یک قیمت، عصر یک قیمت و فردا صبح باز هم یک قیمت جدیدتر و بالاتر، این صحیح نیست، قشر مستضعف در فشار هستند.

وی در ادامه عنوان کرد: برخی از کسبه‌ها هم رعایت انصاف را نمی‌کنند، باید نظارت‌ها دقیق‌تر شود، اوضاع مدیریت شود، از دولت محترم به صراحت و قاطعیت می‌خواهم که هر کاری می‌تواند زودتر انجام دهد، تعلل جایز نیست، نگذارید زمان بگذرد، هرچقدر منابع و ذخیره وجود دارد بیاورد در میدان و گرانی را مهار کند، منابع برای کی است؟ الان باید استفاده شود.

محمودی گلپایگانی تصریح کرد: اگر دولت قدرت ندارد و نمی‌تواند گرانی را مهار نماید بگوید قدرت ندارم، اعلام کند نمی‌توانم تا خود مردم یک فکری بکنند، اگر هم می‌تواند که باید زودتر وارد شود، معیشت بسیار سخت شده است، مردم گرفتار هستند، چه زمانی می‌خواهید جلوی این بدبختی‌ها را بگیرید.

امام جمعه ورامین بیان داشت: البته برخی دشمنان تبلیغ می‌کنند که مردم اعتراض می‌نمایند، تجمع می‌کنند، خیر، مردم به این نظام و به اسلام اعتقاد دارند، برای شکم تجمع نمی‌کنند، آفرین بر این مردم صبور و شکیبا، مردم خود در حکومت سهیم هستند، شهید دادند، جانباز دادند اما به مسئولان اجرایی نظام اعلام می‌کنم وعده خلاف ندهید، وارد شوید در صحنه و جدی عمل کنید.

17 شهریور چهره واقعی رژیم طاغوت را برملا کرد

امام جمعه ورامین سپس به حادثه خونین 17 شهریور ماه در میدان ژاله تهران اشاره کرد و گفت: چند صد نفر از مردم عزیز ما در 17 شهریور 57 به شهادت رسیدند، یادمان نمی‌رود رشادت‌های آن انسان‌هایی که به خون خود غلتیدند تا چهره واقعی طاغوت برملا شود.

نماینده ولی‌فقیه در پایان تصریح کرد: این عزت و عظمت امروز نظام در سایه شهادت، جانفشانی و ایثارگری عزیزانی است که در تمام صحنه‌ها حضور قدرتمند داشتند، مستشاران غربی برای حضور در ایران حق توحش می‌گرفتند اما امروز در سایه همین جانفشانی‌ها نظام ما مانند خورشیدی در جهان می‌درخشد.

انتهای پیام/ب10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول