اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی:

منکران ولایت فقیه پیرو حکومت طاغوت هستند

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت تهران گفت: کسانی که می‌گویند ولایت فقیه را قبول ندارند، پیرو حکومت طاغوت هستند.

منکران ولایت فقیه پیرو حکومت طاغوت هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی ظهر امروز در مراسم عزاداری شهادت حضرت موسی بن جعفر(ع) که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با تسلیت سالروز شهادت این امام همام محضر امام عصر(عج) و همچنین کریمه اهل‌بیت(س) اظهار کرد: یکی از نشانه‌های حکومت اسلامی توجه به مقوله امر به معروف و نهی از منکر است و امام موسی کاظم در زندان نیز به مسئله امر به معروف و نهی از منکر توجه داشتند.

وی با اشاره به اینکه این امام همام با حسن خلقی که داشتند حتی بر زندان‌بانان هم تاثیر می‌گذاشتند افزود: ایشان گاهی از صبح تا نماز ظهر مشغول سجده بودند و پس از اینکه نماز ظهر و عصر را اقامت می‌کردند، باز به سجده می‌رفتند و این حالت تا نماز مغرب ادامه داشت.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه هشتمین پیشوای شیعیان بهترین الگو برای مسلمانان است افزود: حالات معنوی امام کاظم تاثیر بسیاری در افراد حتی معاندین داشت.

وی با اشاره به اینکه امام کاظم (ع) باب الحوائج بودند اضافه کرد: وقتی که نیازمندان به آن حضرت مراجعه می‌کردند پیشوای هفتم شیعیان مشکل آنها را به صورت ریشه‌ای حل می‌کردند.

صدیقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در قرآن کریم نفی را طاغوت مقدم بر ایمان بالله شمرده شده است تصریح کرد: ائمه و بزرگان دین همواره ذکر «لا اله الا الله» بر زبان داشتند و در این ذکر نفی طاغوت ابتدا آمده است.

وی با اشاره به اینکه برخی به صورت غیرمستقیم در خدمت طاغوت هستند گفت: اگر کسی مسئله ولایت را قبول نکند غیر مستقیم از طاغوت پیروی کرده و این با دین منافات دارد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه ولایت یک مسئله معرفتی، اخلاقی، عرفانی و دینی است افزود: کسانی که می‌گویند ولایت فقیه را قبول ندارند، پیرو حکومت طاغوت هستند.

وی با اشاره به اینکه نظام اسلامی یک نعمت از جانب خداوند متعال است افزود: امام خمینی(ره) و پس از ایشان آیت‌الله خامنه‌ای عنایت خداوند به ملت است و باید قدر این عنایت و نعمت را بدانیم.

صدیقی با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر انقلاب تاکید کرد: مردم و مسئولان باید در تحقق شعار امسال اهتمام جدی داشته باشند.

وی افزود: تولید ملی برای مردم و مسئولان امری واجب است و همه باید در راه تحقق آن تلاش کنند.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول