اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه شهرکرد:

مبارزه با طاغوت زمان اساسی‌ترین اندیشه آیت‌الله طالقانی بود

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه شهرکرد گفت: مبارزه با طاغوت زمان و دیکتاتوری اساسی‌ترین اندیشه آیت‌الله طالقانی بود.

مبارزه با طاغوت زمان اساسی‌ترین اندیشه آیت‌الله طالقانی بود

احمدرضا بسیج امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: آیت‌الله طالقانی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف نقش خود را به خوبی ایفا کرد و بعد از انقلاب اسلامی نیز نقش مؤثری در نظام اسلامی و همراهی با امام راحل(ره) داشت.

وی، مبارزه با طاغوت زمان و دیکتاتوری را از اساسی‌ترین اندیشه‌های آیت‌الله طالقانی برشمرد و افزود: اعتقاد به اصل شورا به عنوان مبنای حکومت دینی، عدالت اجتماعی به مثابه قانون اصلی نظریه اجتماعی اسلام، ضرورت مبارزه با استعمار آمریکا، مبارزه با صهیونیسم، تلاش برای آزادی کامل فلسطین و حمایت از مبارزه مسلحانه علیه حکومت‌های خودکامه از اندیشه‌های آیت‌الله طالقانی بود.

بسیج با اشاره به نقش آیت‌الله طالقانی در تثبیت نظام جمهوری اسلامی، تصریح کرد: آیت‌الله طالقانی پس از آزادی از زندان و در روزهای سرنوشت‌ساز انقلاب اسلامی ایران نقش ویژه‌ای ایفا کرد و چندی بعد از سوی امام خمینی(ره) به عضویت شورای انقلاب برگزیده شد و رئیس شورای انقلاب اسلامی ایران شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهرکرد ادامه داد: وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا زمان وفات در راه خدمت به اسلام، انقلاب و ملت تلاش واسع کرد.

بسیج با بیان اینکه آیت‌الله طالقانی نخستین امام جمعه شهر تهران پس از پیروزی انقلاب اسلامی بود، اظهار داشت: ایشان در خطبه‌های نماز در برابر تجزیه‌طلبان، عوامل مشکوک و ضدانقلاب موضع می‌گرفت و در فرونشاندن بحران‌هایی که در آغاز دامن‌گیر انقلاب بود نقش اساسی و مؤثر داشت.

وی خاطرنشان کرد: آیت‌الله طالقانی نقش بسیار برجسته در رهبری جنبش اسلامی علیه شاه و سال‌ها تحمل زندان و تبعید و تاثیرگذاری قاطع در پیروزی انقلاب اسلامی داشت.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول