اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ارشاد تاکستان تاکید کرد

ساماندهی کتابخوانان ضرورت کنونی نسل جوان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تاکستان گفت: تلاش برای ساماندهی کتابخوانان و نیز اجرای برنامه‌هایی با محوریت ترویج امر مطالعه کتاب جزو ضرورت‌های کنونی برای نسل جوان است.

ساماندهی کتابخوانان ضرورت کنونی نسل جوان

به گزارش خبرگزاری فارس از تاکستان، منصور رحمانی امروز در جلسه شورای اداری شهرستان تاکستان با تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری ابا‌عبد‌الله الحسین (ع) اظهار کرد: قیام عاشورا بیانگر حقیقی پیروزی خون بر شمشیر و صحرای کربلا نیز دریایی از دلاوری و شجاعت یاران ابا‌عبد‌الله بود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تاکستان با بیان اینکه عرصه کتاب و کتابخوانی تجلی فرهنگ بوده و تمدن و فرهنگ یک جامعه به میزان ارج‌ نهادن به مسئله کتاب بر می‌گردد، افزود: تأسیس کتابخانه‌ها و مراکز فروشگاهی کتاب نقش مؤثری در ترویج این فرهنگ در جامعه دارد.

وی با بیان اینکه بر طبق آمار‌های انتشار یافته وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیش از 4 هزار نمایشگاه سراسری عرضه کتاب در حدود یک سال گذشته در سراسر کشور گشایش یافته است، تصریح کرد: توسعه کتابخانه‌ها جزو برنامه‌هایی است که در دستور کار مسئولان و متولیان فرهنگی شهرستان تاکستان قرار دارد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تاکستان با اشاره به تخصیص بیش از 42 بن‌کارت برای خرید کتاب در طول چهار سال گذشته در این شهرستان، تصریح کرد: عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی و بازدید از نمایشگاه‌های مختلف جزو برنامه‌‌هایی است که هر سال در هفته کتاب و کتاب‌خوانی انجام می‌شود.

رحمانی با بیان اینکه کتابخانه‌ها نقش بسزایی را در جنگ نرم بر عهده خویش دارند، بیان کرد: هنر و فرهنگ چشمه‌های جوشانی هستند که ضامن پویایی جوامع بوده و آنان را برابر آسیب‌ها حفظ می‌کنند.

وی عنوان کرد: تلاش برای ساماندهی کتابخوانان و نیز اجرای برنامه‌هایی با محوریت ترویج امر مطالعه کتاب جزو ضرورت‌های کنونی برای نسل جوان است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تاکستان خاطرنشان کرد: ظرفیت‌ها و استعداد‌های ویژه‌ای در این شهرستان و نواحی تابعه آن در بحث کتابخوانی وجود دارد که در راستای اشاعه فرهنگ مطالعه لازم است مورد توجه کافی‌تر قرار گیرند.

انتهای پیام/77005/خ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول