اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهاردهمین نمایشگاه بزرگ کتاب در مشهد

7 میلیارد ریال بن کتاب به ‌صورت کارت الکترونیکی بین خریداران کتاب توزیع می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی گفت: در چهاردهمین نمایشگاه کتاب مشهد، امسال 7 میلیارد ریال بن کتاب به‌ صورت کارت الکترونیکی بین خریداران کتاب توزیع می‌شود.

7 میلیارد ریال بن کتاب به ‌صورت کارت الکترونیکی بین خریداران کتاب توزیع می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید جوادجعفری ظهر امروز در نشست خبری که در محل اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی برگزار شد، اظهار کرد: هفته کتاب همه ساله در آبان ماه با مشارکت دستگاه‌های استانی و برنامه‌ریزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برپا می‌شود که هدف اصلی برگزاری نمایشگاه گسترش و رونق هرچه بیشتر فرهنگ کتابخوانی و مطالعه و انس با کتاب است.

وی افزود: مجموعه مدیریتی استان خراسان‌رضوی به نسبت سال‌های پیش فعالانه‌تر در هفته کتاب مشارکت می‌کند و با تشکیل ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب و همکاری رسانه‌ها و دستگاه‌های مرتبط امید است که کتاب‌های منتشر شده سال جاری در دسترس عموم متخصصان و دانش‌آموزان و دانشجویان قرار بگیرد.

مدیرکل‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی در ادامه گفت: نمایشگاه کتاب با همکاری 44 دستگاه مدیریتی استانی از جمله استانداری خراسان‌رضوی، شهرداری مشهد، آستان قدس رضوی، صداوسیما، سپاه امام رضا(ع) و دانشگاه‌ها از تاریخ 16 آبان ماه لغایت 21 آبان‌ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی مشهد برگزار می شود.

جعفری گفت: امسال حدود 750 ناشر در قالب 519 غرفه برای حضور در نمایشگاه چهاردهم اعلام آمادگی کرده‌اند.

مدیرکل‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی ادامه داد: غرفه‌های نمایشگاه در موضوعات عمومی، کتاب کودک، کتاب‌های مذهبی، دانشگاهی، زبان‌های خارجی، کشاورزی دایر می‌شود.

وی افزود: یکی از ابتکاراتی که در نمایشگاه چهاردهم خواهیم داشت، معرفی 34 کتاب برتر در موضوعات خاص نظیر انس با کتاب، عفاف و حجاب، دفاع مقدس، اقتصاد مقاومتی و غیره است که با محوریت مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان‌رضوی انجام می‌شود.

جعفری در ادامه گفت: در کنار اینکه نمایشگاه تامین کننده کتاب است، یک پدیده فرهنگی است و باید متناسب با شرایط فرهنگی روز باشد.

وی با بیان اینکه نمایشگاه کتاب باید با توجه به نیازهای روز باشد، افزود: همایش‌هایی در ایام برگزاری نمایشگاه در محل نمایشگاه چهاردهم دایر می‌شود که حول محورهای ترویج فرهنگ دفاع مقدس، تحکیم بنیاد خانواده، عفاف و حجاب، سیره اهل‌البیت است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی گفت: امسال 7 میلیارد ریال بن کتاب به‌صورت کارت الکترونیکی بین خریداران کتاب توزیع می‌شود و خریداران می‌توانند با ارائه مدرک معتبر بن خرید کتاب دریافت کنند.

مدیرکل‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی گفت: سقف در نظر گرفته شده برای خریداران بن کتاب به این قرار است، طلاب حوزه علمیه تا سقف 500 هزار ریال، دانشجویان کارشناسی ارشد به بالا 500 هزار ریال، دانشجویان کارشناسی 400 هزار ریال، دیپلم و فوق دیپلم 300 هزار ریال و سایر اقشار عادی می‌توانند 200 هزار ریال بن خرید کتاب دریافت کنند.

وی افزود: سازمان‌ها و ارگان‌ها می‌توانند برای خرید بن کتاب معرفی‌نامه‌های خود را به مسئول نمایشگاه بدهند تا پس از بررسی‌های لازم و تائید مسئولان بن خرید کتاب در اختیارشان قرار بگیرد.

جعفری با بیان اینکه یکی از نقدهای سازنده برگزاری نمایشگاه‌های گذشته عدم حضور ناشران اصلی کشوری بوده است و حضور و دعوت از آنان باید از سوی یک مجری واجدالشرایط باشد، افزود: یکی از تفاوت‌های نمایشگاه چهاردهم همکاری موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران است و تنها مجری ذی‌صلاح برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در کشور موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران است و اساساً برگزاری نمایشگاه‌های کتاب با این موسسه است.

جعفری افزود: امسال در بخش بین‌المللی 40 غرفه آماده همکاری با نمایشگاه چهاردهم است که در یک سالن مجزا به‌عنوان بخش بین‌المللی در نمایشگاه حضور دارد.

وی در پایان گفت: چهاردهمین نمایشگاه بزرگ کتاب ناشران کتاب ایران روز 16 آبانماه ساعت 18 عصر با حضور استاندار خراسان‌رضوی و مقام‌های استانی رسماً افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/ح10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول