اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور استان‌های نهاد کتابخانه‌های کشور:

100 میلیارد تومان اعتبار برای خرید کتاب اختصاص یافت

خبرگزاری فارس: معاون امور استان‌ها، مجلس و مشارکت‌های نهاد کتابخانه‌های کشور گفت: 100 میلیارد تومان اعتبار در سال جاری برای خرید کتاب و تزریق به کتابخانه‌های عمومی در نظر گرفته شده است.

100 میلیارد تومان اعتبار برای خرید کتاب اختصاص یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌شمالی، سیدجواد سادات فاطمی با بیان اینکه بیش از هر چیز در رابطه با بودجه نهاد کتابخانه در زمان فصل بودجه، با مجلس در ارتباط هستیم، اظهار کرد: 100 میلیارد تومان اعتبار برای حقوق و خرید کتاب در سال جاری به نهاد کتابخانه‌ها تخصیص یافته است.

وی افزود: بودجه عمران توسط استان‌ها و از طریق استانداری و فرمانداری‌ها تخصیص داده می‌شود که با توجه به امکانات هر استان، متفاوت است.

فاطمی کمبودهای موجود در رابطه با نوع کتابخانه‌ها، وضعیت انجمن کتابخانه‌ها در کشور، موضوع عدم پرداخت نیم درصد درآمد شهرداری‌ها توسط این نهادها را از جمله مشکلات در این عرصه عنوان کرد.

وی تصریح کرد: این موارد در جلسه‌ای که با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس داشتیم مطرح و  مقرر شد، طرحی را به منظور رفع این مشکلات تهیه و نسبت به برطرف ساختن آن در این راستا گام‌هایی برداشته شود.

معاون امور استان‌ها، مجلس و مشارکت‌های نهاد کتابخانه‌های کشور با اشاره به راه‌اندازی بیش از 800 کتابخانه مشارکتی در راستای نهادینه کردن ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی، اظهار امیدواری کرد؛ پیوسته بر تعداد آن‌ها با همکاری خیران افزوده شود.

وی با ابراز خرسندی از ظرفیت رو به رشد شاخص‌های کتابخانه‌ای در استان اظهار داشت: این امر نشان‌دهنده رشد فوق‌العاده به لحاظ امکانات زیرساخت‌ها و اعضاء است.

معاون امور استان‌ها، مجلس و مشارکت‌های نهاد کتابخانه‌های کشور گفت: هر چند انتظار ما از متولیان امر و مسئولان استانی بیشتر از این‌هاست، امیدواریم چشم‌اندازی که برای افق 1404 در امر کتاب در نظر گرفته شده، محقق شود.

وی با تأکید بر تلاش در راستای توسعه فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی افزود: برای دسترسی آسان در بالا بردن سطح اطلاعات عمومی در تمام ساعات یک‌هزار و 200 شبکه مدیریت در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به صورت مکانیزه راه‌اندازی شد.

فاطمی با استناد به سخن مقام  معظم رهبری مبنی بر اینکه «نهاد کتابخانه‌های عمومی، نهادی صد درصد فرهنگی است»، گفت: این  سخن نشانگر رضایت رهبر معظم انقلاب از نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است که این مهم، بی‌شک بر انگیزه‌ها در تلاش هرچه بیشتر فعالان این عرصه می‌افزاید.

وی آماده‌سازی کتابخانه‌ها و به روز شدن تجهیزات کتابخانه‌ای و همچنین افزایش کتاب‌ها با اجرای برنامه‌هایی همچون «طرح کتاب من» به عنوان یکی از طرح‌های گسترش مطالعه نیز اشاره کرد و با اطمینان خاطر گفت: از این طرق در تلاشیم تا  نیازهای افراد جامعه را در این حوزه تأمین کنیم.

انتهای پیام/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول