اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد در جمع خبرنگاران خبر داد

خرید 22 میلیارد تومانی کتاب چاپ اول در سال جاری

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از خرید 22 میلیارد تومانی کتاب فاخر چاپ اول در سال جاری خبر داد.

خرید 22 میلیارد تومانی کتاب چاپ اول در سال جاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، بهمن دری بعدازظهر امروز در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه کتاب مازندران در جمع خبرنگاران بیان داشت: در دهه فجر 200 نمایشگاه کتاب در سراسر کشور به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی آغاز برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون در 25 استان نمایشگاه کتاب استانی برگزار شده است، بیان داشت: تا پایان سال هم چند نمایشگاه در جدول برنامه داریم.

دری در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر نحوه حمایت وزارت ارشاد از راه اندازی مرکز نمایشگاهی در مرکز استان، یادآور شد: در بسیاری از استان‌ها محل برگزاری نمایشگاه کتاب، محل مناسبی نیست.

وی با اشاره به اینکه این کار اقدام ملی می‌طلبد، تصریح کرد: در اندازه بضاعت، وزارت ارشاد هم آمادگی مشارکت در احداث این مرکز دارد.

دری با بیان اینکه تاکید معاونت فرهنگی هم بر اهتمام کتاب و کتابخوانی و حل شدن موضوع پخش کتاب و محصولات فرهنگی است، ادامه داد: این کار باید به صورت مشارکتی باشد.

وی درباره قیمت کتاب با بیان اینکه مولفه‌های زیادی در این زمینه دخیل هستند، تصریح کرد: وزارتخانه ابزارهایی برای کنترل قیمت کتاب دارد که از این ابزار به نحو مطلوب استفاده می‌کند.

دری بیان داشت: در کنار بسیاری از کالاهایی که افزایش قیمت داشته‌اند معتقدم که کتاب هنوز کالایی ارزان قیمت است.

وی با بیان اینکه کتاب سالانه 10 تا 15 درصد افزایش قیمت دارد که طبیعی است، ادامه داد: در سال جاری وزارتخانه حدود 22 میلیارد تومان کتاب‌های ارزشمند چاپ اول خریداری کرده چراکه این موضوع باعث می‌شود ناشران این اطمینان را در دل احساس کنند که کتاب در انبار نمی‌ماند.

دری اضافه کرد: این کتاب‌ها در اختیار کتابخانه‌های عمومی قرار گرفته و در بحث تجهیز وارد شده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه کتاب‌ها را با 20 تا 30 درصد تخفیف خریداری می‌کنیم، گفت: اگر قرار باشد قیمت کتاب را کنترل کنیم برای حمایت از ناشر و مولف، وزارتخانه باید از تخفیف خود عدول کند که این موضوع از اختیارات معاونت است.

*نمایشگاه کتاب کودک و نوجوان در تابستان سال 91 برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر زمان برگزاری نمایشگاه کتاب کودک و نوجوان، اظهار داشت: از نیازهای مبرم استان بحث نمایشگاه کتاب تخصصی کودک و نوجوان است.

حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی با بیان اینکه بنا داشتیم نمایشگاه کتاب کودک و نوجوان را در تابستان سال جاری برگزار کنیم، تصریح کرد: به دلیل اینکه تخصیص بودجه انجام نشد نتوانستیم نمایشگاه را برگزار کنیم امام درخواست را به وزارتخانه اعلام کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه تعمد داریم که این نمایشگاه در تابستان برگزار شود، بیان داشت: به دلیل اینکه تابستان اوقات فراغت است و خانواده‌ها می‌توانند برای فرزندان خود وقت بگذارند.

ابراهیمی در پایان یادآور شد: نمایشگاه کتاب کودک و نوجوان در تابستان سال 91 برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ر20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول