اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم خبر داد

ارائه بن خرید کتاب به مدارس تا سقف 800 هزار تومان

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: میانگین بن‌هایی که براساس سرانه دانش‌آموزی به مدارس اختصاص داده شده از 300 هزار تومان تا 800 هزار تومان بوده است.

ارائه بن خرید کتاب به مدارس تا سقف 800 هزار تومان

 به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمدحسین امین جعفری ظهر امروز در مراسم افتتاح سومین نمایشگاه یاد یار مهربان که در مدرسه امام صادق(ع) برگزار شد، در سخنانی با اشاره به برگزاری سومین نمایشگاه یاد یار مهربان در استان قم اظهار داشت: در این نمایشگاه بیش از 100 ناشر حضور داشته و نسبت به عرضه تازه‌ترین آثار منتشر شده اقدام می‌کنند.

وی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه‌های کتاب علاوه بر مانوس کردن دانش‌آموزان با کتاب و کتابخوانی و غنی‌سازی اوقات فراغت آنها، در دستیابی به مدارج علمی بالا نیز تاثیرگذار خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم بیان داشت: در سال‌های اخیر توسعه کتابخانه‌ها در استان توانسته است سیر جمعیتی خوبی را به خود جذب کند.

امین‌جعفری تصریح کرد: طبق تفاهم‌نامه‌ای که‌ بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش امضا شده است به هر میزان که از طریق استانداری و آموزش و پرورش در زمینه خرید کتاب سرمایه‌گذاری شود، وزارت ارشاد نیز به همان میزان سرمایه‌‌گذاری خواهد کرد.

وی عنوان داشت: در سال 88، 160 میلیون تومان کتاب به طور رایگان وارد مدارس استان شد و در سال 89، 260 میلیون تومان به منظور تهیه کتاب هزینه شد که 50 درصد از سوی استانداری و آموزش و پرورش و 50 درصد از طریق فرهنگ و ارشاد اسلامی تامین شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم یادآور شد: تهیه کتاب برای حضور در نمایشگاه در سال جاری بیش از 100 درصد افزایش داشته است و 600 میلیون تومان کتاب وارد کتابخانه‌های مدارس استان می‌شود که 300 میلیون تومان از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، 200 میلیون تومان از سوی استانداری و 100 میلیون تومان از سوی آموزش و پرورش تامین شده است.

امین‌جعفری گفت: امسال 50 میلیون تومان از این مبلغ به کتابخانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اختصاص پیدا کرد.

 

 

*15 هزار عنوان کتاب در نمایشگاه یاد یار مهربان عرضه می‌شود

وی تصریح کرد: در مجموع بیش از 15 هزار عنوان کتاب در این نمایشگاه عرضه شده است و 100 ناشر در 63 غرفه نسبت به ارائه آثار خود اهتمام دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم اذعان داشت: کارشناسان ادارات آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی با برگزاری جلسات متعدد، محتوای کتاب‌هایی را که با پیشنهاد مدیران مدارس تهیه شده است مورد بازبینی و بررسی قرار دادند.

امین‌جعفری بیان کرد: از مدیران مدارس به منظور تهیه و انتخاب کتاب‌ها نظرخواهی شده است و بیشتر مراجعان و بازدیدکنندگان این نمایشگاه دانش‌آموزان مقاطع مختلف هستند.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه به مدت شش روز دایر خواهد بود، خاطرنشان کرد: میانگین بن‌هایی که براساس سرانه دانش‌آموزی به مدارس اختصاص داده شده از 300 هزار تومان تا 800 هزار تومان بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم عنوان داشت: کتاب در زمینه‌های گوناگون به کانون‌های فرهنگی تربیتی، دارالقرآن و پژوهشکده‌های نیز اهدا می‌شود و کتابخانه‌های مناطق محروم مدارس جدیدالاحداث نیز در این زمینه مورد توجه قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول