اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس اول شورای اصناف کشور:

اصلاح برخی قوانین به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک می‌کند

خبرگزاری فارس: نایب رئیس اول شورای اصناف کشور، اصلاح برخی قوانین برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی را مورد تاکید قرار داد و گفت: اقتصاد مقاومتی کشور را برای شرایط جدید آماده می‌کند.

اصلاح برخی قوانین به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، جلال‌الدین محمدشکریه در همایش «مساجد، هیئت‌های مذهبی، کانون‌ها و اصناف» ویژه هفته امر به معروف و نهی از منکر با شعار تذکر لسانی، وظیفه همگانی که در اداره تبلیغات اسلامی گیلان برگزار شد، اظهار کرد: گفتمان اقتصاد مقاومتی از واجبات است.

وی با اشاره به اینکه شخصیت انسان در زمان تحصیل کاملا شکل می‌گیرد، تصریح کرد: فرهنگ تذکر لسانی باید در لایه‌های اولیه خانواده بسترسازی شود تا زمانی که افراد وارد اجتماع شوند مشکل خاصی نداشته باشیم.

نایب رئیس اول شورای اصناف کشور با بیان اینکه امر به معروف باید از خانواده‌ها آغاز شود، ادامه داد: اگر کسی می‌خواهد تذکر دهد باید الگو باشد.

وی با تصریح بر اینکه مردم ایران اقتصاد مقاومتی را در هشت سال دفاع مقدس تجربه کردند، ابراز کرد: امروز در هر شرایط باید مانند زمان جنگ با حضور و تفکر عمل کنیم ضمن اینکه اعتقاد مدیران در بخش دولتی و خصوصی به انجام اقتصاد مقاومتی مهم است.

*دولت تولید کننده کالای سیاسی است

محمدشکریه از فعالیت 3 میلیون واحد صنفی در کشور خبر داد و افزود: استاندارد واحد صنفی در کشور ما به ازای 25 نفر، یک واحد صنفی است در حالی که به طور متوسط در جهان به ازای هر 1500نفر یک واحد صنفی وجود دارد.

وی نقش وجودی دولت در اقتصاد مقاومتی را مهم دانست و اذعان کرد: کالای سیاسی توسط دولت تولید می‌شود که عدالت اجتماعی از نمونه‌های بارز آن است.

این مسئول با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی جامعه را با شرایط جدید اقتصادی مهیا می‌کند، خاطرنشان کرد: ورود به عرصه اقتصاد مقاومتی بسیاری از مشکلات ما را واکسینه می‌کند.

وی هماهنگ شدن سیاست‌های اقتصادی بر مبنای تولید را مهم دانست و اذعان کرد: اقتصاد مقاومتی توازن مناسب بین سیاست‌های ارزی کشور را برقرار می‌کند.

*طرح شبنم به تولید کشور کمک می‌کند

رئیس مجمع امور صنفی رشت با بیان اینکه طرح شبنم منجر به جلوگیری از ورود کالای قاچاق به کشور می‌شود و به تولید داخلی کمک می‌کند، گفت: در اقتصاد مقاومتی باید هرگونه برنامه مبتنی بر خرد جمعی صورت گیرد.

به گفته محمدشکریه، هنر کار گروهی باید از مدارس آغاز شود که نوعی امر به معروف و نهی از منکر به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه تحریم‌ها بهترین فرصت برای بازسازی قوانین اقتصادی است، یادآور شد: جنگ آینده جهان روی منابع انرژی است.

این مسئول، اصلاح برخی قوانین برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی را مورد تاکید قرار داد و متذکر شد: اقتصاد مقاومتی کشور را برای شرایط جدید آماده می‌کند و دولت‌ها با اعمال به‌موقع سیاست‌های پولی و ارزی، نقش برجسته‌ای در آن دارند.

انتهای پیام/2300/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول