اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه بستک:

اقتصاد مقاومتی به کاهش کالاهای مصرفی و وارداتی منجر می‌شود

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه بستک با بیان اینکه ملتی که از هر سو مورد فشار و تحریم قرار گرفته، نباید ریخت و پاش، اسراف و تجمل داشته باشد، گفت: اقتصاد مقاومتی به کاهش کالاهای مصرفی و وارداتی منجر می‌شود.

اقتصاد مقاومتی به کاهش کالاهای مصرفی و وارداتی منجر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بستک، سرهنگ حبیب‌الله سهرابی فرمانده سپاه این شهرستان عصر سه‌شنبه در نشست سیاسی بسیج فرهنگیان گفت: برای مقابله با فشارهای اقتصادی دشمن، ظرفیت‌های تولید داخلی را باید بیش از پیش فعال کرد و تا رسیدن به تولید ملی، عدم استفاده از کالاهای خارجی را در دستور کار خود قرار دهیم.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی گفت: تامین کالاهای اساسی و اقتصادی یک جامعه از مهم‌ترین ارکان اقتصاد مقاومتی به شمار می‌رود و در این زمینه ایران توانایی‌های زیادی دارد.

سهرابی افزود: در اقتصاد مقاومتی، برای مقابله با فشارهای اقتصادی دشمن، ظرفیت‌های تولید داخلی را باید بیش از پیش فعال کرد و تا رسیدن به تولید ملی، عدم استفاده از کالاهای خارجی را در دستور کار خود قرار دهیم.

وی با بیان اینکه ملتی که در جنگ با دشمن است و از هر سو مورد فشار و تحریم قرار گرفته، نباید ریخت و پاش، اسراف و تجمل داشته باشد، افزود: در چنین وضعیتی باید اصلاح الگوی مصرف و ساده‌زیستی را تا رسیدن به نقطه مطلوب تولیدات داخلی در دستور کار خود قرار دهیم.

فرمانده سپاه ناحیه بستک اظهار کرد: بخش‌های مختلف فرهنگی در کشور باید در خصوص آشنایی مردم با راهکارهای دستیابی به اقتصاد مقاومتی فعالیت داشته باشند و در این مسیر، کتاب، روزنامه، رسانه‌های دیداری و شنیداری می‌توانند نقش موثری داشته باشند.

این مقام مسئول با تاکید بر «تبدیل تحریم‌ها به فرصت‌ها» از سوی اقشار مختلف جامعه اظهار داشت: در این راستا مبتکران و مخترعان باید به تلاشی مضاعف دست زنند و با امکانات و ابزارهای داخلی راه ورود کالاها و تجهیزات وارداتی را به حداقل ممکن رسانند، همچنین کشاورزان و دامداران به شیوه‌های نوین و کم‌مصرف و پربهره متوسل شوند و نیاز داخل را رفع و زمینه صدور کالا را به خارج فراهم کنند.

انتهای پیام/88006/ل/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول