اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قزوین:

روحانیت نقش مهمی در ترویج اقتصاد مقاومتی دارد

خبرگزاری فارس: استاندار قزوین گفت: روحانیت و علما نقش مهمی در ترویج و تبیین اقتصاد مقاومتی و تولید ملی در جامعه ایفا می‌کنند.

روحانیت نقش مهمی در ترویج اقتصاد مقاومتی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، احمد عجم در همایش طلایه‌داران تبلیغ که به مناسبت فرارسیدن ماه محرم و اعزام 900 مبلغ دینی به مناطق و بخش‌های مختلف استان ظهر امروز در حضور مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان قزوین، سردار آبنوش فرمانده سپاه صاحب‌الامر استان قزوین، وعاظ و روحانیون در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی استان قزوین سخن می‌گفت، اظهار کرد: قشر روحانی مانند سال‌های گذشته نقش مهم و اساسی را در راستای ترویج دین و دین‌داری بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه هدایت افکار عمومی و جان‌بخشی به استفاده از ارشاد و راهنمایی‌های دین در طول نظام مبارک جمهوری اسلامی ایران همواره بر دوش سلسله جلیله روحانیت بوده است، اضافه کرد: در این برهه زمانی که دشمنان با استفاده از تمام ابزارهای خود می‌خواهند جوانان این سرزمین را با خود همراه کنند، به مراتب این وظیفه خطیر بر دوش علما و فضلای گرانقدر بیشتر سنگینی می‌کند.

عجم افزود: یکی از مهم‌ترین نکاتی که روحانیون در این شرایط حساس می‌توانند روی آن متمرکز شوند، نهی از منکر است و تبلیغ روحانیت در این مورد می‌تواند با شعار و نام‌گذاری امسال مقام معظم رهبری همراه شود.

استاندار قزوین با اشاره به شعار حمایت از کار و سرمایه ایرانی از سوی معظم‌له عنوان کرد: در این شرایط مبلغان دینی می‌توانند مردم را در راستای خرید جنس ایرانی به نوعی تشویق کنند تا در باور مردم روحیه خودباوری و اعتماد به اجناس ایرانی تقویت شود.

وی با اشاره به اینکه حمایت از کار و تولید ایرانی در طول سال‌های گذشته بارها از سوی مقام معظم رهبری تأکید شده است، افزود: مصرف کالاهای ایرانی اگر به خوبی در راستای مبارزه با منکر به مردم گفته شود، قطعا می‌تواند موجب رشد و شکوفایی محصولات داخلی شود.

استاندار قزوین یکی از مصادیق مبارزه با منکر را خودشیفتگی به کالاهای غربی برشمرد و اظهار داشت: مبلغان می‌توانند با جا انداختن این مورد در این ایام نقش مؤثری در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و کلمه اقتصاد مقاومتی ایجاد کنند.

عجم تأکید کرد: باید این را بپذیریم که در برخی کالاها جنس مشابه خارجی به مراتب کیفیت بهتری نسبت به همان مشابه داخلی دارد اما در بعضی موارد از جمله مواد غذایی و مصرفی هم ما جلوتر از سایر کشورها هستیم و به مراتب این اجناس از کیفیت، مرغوبیت و سلامت بیشتری برخوردار هستند.

استاندار قزوین در پایان با اشاره به اینکه دشمنان نظام در طول این سال‌ها به مراتب استراتژی دشمنی خود را در موارد مختلف از جمله تحریم در مقابل کشورمان عملی کرده‌اند، خاطرنشان کرد: در سالی که به فرمان مقام معظم رهبری سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی است قشر روحانی می‌تواند با روشنگری‌های خود نقش مهمی را در راستای تشویق و خرید مردم در حمایت از کالای ایرانی ترغیب کند.

انتهای پیام/77004/آ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول