اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس عالی وزارت امور خارجه:

مشارکت مردم لازمه موفقیت در اقتصاد مقاومتی است

خبرگزاری فارس: کارشناس عالی وزارت امور خارجه با تاکید بر توجه به اقتصاد مقاومتی، مشارکت مردم را لازمه موفقیت در اقتصاد مقاومتی دانست.

مشارکت مردم لازمه موفقیت در اقتصاد مقاومتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک محمدحسن قدیری‌ابیانه بعد از ظهر امروز در دومین همایش ملی آسیب‌ها و فرصت‌های تحریم اقتصادی در دانشگاه آزاد اسلامی اراک اظهار داشت: امروز در بحث اقتصاد مقاومتی مهم‌ترین اصل، مشارکت مردم است و بدون مشارکت مردم رسیدن به اقتصاد مقاومتی امکان‌پذیر نیست.

وی تصریح کرد: مردم می‌توانند با صرفه‌جویی و خرید کالاهای داخلی، دولت را در عبور از شرایط سخت تحریم همچون هشت سال دفاع مقدس یاری رسانده و مسیر اقتصاد مقاومتی را هموارتر کنند.

کارشناس عالی وزارت امور خارجه ادامه داد: این مردم هستند که با افزایش کارایی در ادارات و کارخانجات و صنعت و کشاورزی می‌توانند موجب تولید بیشتر و با کیفیت و بهره‌وری بالا شده و در اقتصاد مقاومتی نقش‌آفرین باشند.

قدیری با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: از آنجا که یکی از اهداف دشمنان از اعمال تحریم‌ها وارد کردن فشار به مردم است، بدون شک دشمن تحریم‌های خود را در زمان انتخابات افزایش داده و حلقه فشار را تنگ‌تر خواهد کرد که می‌طلبد مردم در این زمینه با هوشیاری رفتار کنند.

وی تحریم‌ها را فرصتی برای ملت ایران دانست و ادامه داد: عبور از تحریم‌ها می‌تواند ایران را در رسیدن به موفقیت‌ها یاری رساند و نقطه عطفی در خودکفایی ملی باشد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی نیز با تاکید بر اینکه تدبیر مدیریتی همراه با عاقبت‌اندیشی نقش ارزنده‌ای در خنثی‌سازی توطئه و تحریم‌های دشمنان دارد گفت: استفاده از سرمایه‌ها و ظرفیت‌های عظیم موجود در کشور موجب عزت و افتخار برای ایران اسلامی خواهد شد که تحریم‌ها فرصت مناسبی برای استفاده از این ظرفیت‌ها است.

آیت‌الله قربانعلی دری‌‌نجف‌آبادی افزود: امروز در کشور ظرفیت‌های بالایی وجود دارد که باید بکوشیم از این ظرفیت‌ها نهایت بهره را ببریم و در تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مورد اقتصاد مقاومتی تمام تلاش خود را به کار ببندیم.

وی با بیان اینکه باید با تکیه بر دانایی دانشمندان و نخبگان کشور ریشه‌های وابستگی به غرب را قطع کنیم، اظهار داشت: دانشمندان جوان و با انگیزه کشور، توانمندی‌های علمی خود را به دنیا ثابت کرده‌اند و باید با بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها ریشه وابستگی کشور به غرب در بخش صنعت، نفت، داروسازی، انرژی و... را قطع کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک نیز در ادامه با اشاره به اینکه این همایش با هدف بررسی آسیب‌ها و فرصت‌های پیش روی ایران در زمان تحریم‌ها برگزار شده است گفت: در فراخوان دومین همایش ملی آسیب‌ها و فرصت‌های تحریم اقتصادی 360 مقاله به دبیرخانه ارسال شد.

عباس ملک‌حسینی با بیان اینکه برای تبدیل تهدید تحریم‌ها به فرصت نیازمند مدیریت منسجم هستیم گفت: هدف اصلی دشمن از اعمال تحریم‌های اقتصادی فشار بر مردم است که می‌طلبد مردم در برابر این توطئه دشمنان کاملا بیدار باشند.

جهاد اقتصادی، اقتصاد اسلامی، وحدت و انسجام ملی، حقوق بین‌الملل، پدافند غیر عامل، فرصت‌ها و آسیب‌های تحریم اقتصادی در بخش‌های تجارت و حمل و نقل، صنایع کوچک و بزرگ، پولی و بانکداری، پروژه‌ها و طرح‌های توسعه و عمرانی، بهداشت، دارو و درمان و تغذیه، توریسم و گردشگری، فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات و بخش کشاورزی و منابع طبیعی از محورهای همایش ملی آسیب‌ها و فرصت‌های تحریم اقتصادی است.

انتهای پیام/187001/ی/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول