اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه شاهرود:

حمایت از تولید داخلی مستلزم توجه به اقتصاد مقاومتی است

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه شهرستان شاهرود گفت: پرداختن به اقتصاد مقاومتی مستلزم تحریم کالاهای خارجی و استفاده از تولید داخلی است.

حمایت از تولید داخلی مستلزم توجه به اقتصاد مقاومتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، عباس مطهری ظهر امروز در همایش فرهنگ‌سازی در مصرف کالاهای داخلی و مبارزه با واردات بی‌رویه که در سالن اجتماعات کانون جوانان بسیج شاهرود برگزار شد، اظهار داشت: وقتی دشمنان ما را تحریم می‌کنند، ما نیز باید آنها را تحریم کنیم.

وی افزود: بخشی از صنایع کشورهای غربی و آمریکایی وابسته به محصولات ایران بوده و نتیجه تحریم ما نیز این است که بعضی از شرکت‌های بزرگ غربی یکی پس از دیگری تعطیل می‌شوند.

فرمانده سپاه شهرستان شاهرود پرسش‏هایی را در این زمینه مطرح کرد و ادامه داد: چرا ما غرب را برای همیشه تحریم نکنیم و کالاهای آنان را نخریم و تلاش کنیم که خود آن کالاها را تولید کنیم تا غرب بداند ما برابر تحریم‌ها شکست‌ناپذیر هستیم.

وی با بیان اینکه شاید امروز خرید کالاهای خارجی خالی از اشکال نباشد، گفت: کالاهای داخلی سودش برای مسلمانان و کشورمان است و کالاهای خارجی سودش در جیب اجنبی و دشمنان اسلامی می‌رود؛ به همین دلیل، شاید از نظر شرعی نیز این نوع خریدها صحیح نباشد و ما باید به این موضوع دقت کنیم.

مطهری بیان کرد: دشمن تاکنون از همه توان خود برای تحریم و وارد آوردن فشار بر ایران استفاده کرده است؛ اما حتی تحت این شرایط سخت نیز نیروی ایمان جوانان و تلاش جهادی آنها باعث شده تا به پیشرفت‌های مناسبی در حوزه‌های هسته‌ای، هوافضا، پزشکی و سایر علوم برسیم.

وی با تاکید بر نقش اصناف در هدایت جامعه برای استفاده از تولیدات داخلی اظهار داشت: اصناف و بازاریان باید بر استفاده مردم از کالاهای داخلی تاکید کنند و به تولیدکنندگان نیز تذکر دهند که اگر کالای آنها بی‌کیفیت باشد، از عرضه آن جلوگیری می‌شود و این راهکارها می‌تواند به فرهنگ‌سازی در جامعه کمک کند.

فرمانده سپاه شهرستان شاهرود تصریح کرد: جبهه امروز، اقتصاد مقاومتی است و در این شرایط نیز مانند جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس نیازمند جوانانی متعهد هستیم تا با کسب تخصص و حرکتی جهادی در حوزه‌های اقتصادی به ایجاد ساختارهای مناسب و مقاومتی بپردازند و با نیروی ایمان، تعالی ایران اسلامی را رقم بزنند.

فرمانده بسیج اصناف شهرستان شاهرود نیز در این مراسم، هدف از برگزاری این همایش را تبیین فرهنگ استفاده و ترویج کالاهای ایرانی و مبارزه با واردات بی‌رویه کالاهای خارجی عنوان کرد.

یحیی حسینی افزود: با توجه به نقش بسیج اصناف در فرهنگ‌سازی جامعه، این همایش برگزار شد و مورد استقبال اقشار مختلف بسیج اصناف و صنف‌های فعال شاهرود قرار گرفت.

وی با اشاره به برنامه‌های بسیج اصناف در تبیین فرهنگ‌سازی مصرف کالاهای داخلی و مبارزه با واردات بی‌رویه گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تشکیل حلقه‌های صالحین با محوریت این موضوع در پایگاه‌های مقاومت در حال برگزاری است و همایش‌های مختلفی در این زمینه با همکاری مجمع امور صنفی و اتحادیه‌ها برگزار می‌شود.

انتهای پیام/74006/ع/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول