اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سپاه استان سمنان:

رسانه قدرتمندترین ابزار در جنگ نرم است

خبرگزاری فارس: معاون سپاه قائم آل‏محمد(عج) استان سمنان گفت: قدرتمندترین ابزار در جنگ نرم، رسانه است؛ چراکه قلم و رسانه‌ها مهم‌ترین ابزار کنترل ادراک در جامعه‌ امروزی محسوب می‏شوند.

رسانه قدرتمندترین ابزار در جنگ نرم است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علیرضا رجبی در کارگاه آموزشی رابطان خبری معاونت‌ها و اقشار ستاد سپاه قائم آل‏محمد(عج) استان سمنان که در سالن جلسات سپاه استان برگزار شد، اظهار داشت: بسیج مصداق ارزش‌هاست و زکات فعالیت بسیج نیز انتشار و انعکاس اخبار آن است.

وی با بیان اینکه انعکاس اخبار فعالیت‌های بسیج و سپاه فقط منحصر به صدا و سیما نیست، افزود: مجموعه‌ای از رسانه‌ها نظیر خبرگزاری‌ها و مطبوعات هم در انتشار اخبار فعال بوده و دارای نقش مؤثر و ماندگاری هستند.

معاون سپاه قائم آل‏محمد(عج) استان سمنان با اشاره به جنگ نرم و تحرک‌ وسیع دشمن در رسانه‌های مختلف دنیا علیه اسلام و جمهوری اسلامی گفت: امروز جوانان مومن و انقلابی هدف اصلی رسانه‌های دشمن قرار گرفته‌اند و ما باید مطابق با تهدیدات دشمن خود را مسلح و تجهیز کنیم.

رجبی ادامه داد: سپاه و بسیج نقاط قوت اصلی نظام اسلامی هستند و به همین جهت، آماج حملات رسانه‌ای دشمن قرار دارند.

وی تصریح کرد: برای مقابله با موج تبلیغی علیه این نهادها، باید پاسداران و بسیجیان نیز از توان رسانه برای تبلیغ حقیقی خود و مقابله با شبهه‌پراکنی دشمنان استفاده کنند.

نمی‏توان جلوی انتشار اخبار را گرفت

معاون سپاه قائم آل‏محمد(عج) استان سمنان با اشاره به اینکه برای حضور رسانه‌ای قوی نیاز به آشنایی با این ابزار و افزایش توان بهره‌برداری از آن احساس می‏شود، افزود: انتشار اخبار و اطلاع‌رسانی صحیح نیاز به سواد رسانه‌ای و آشنایی با ساختار خبر دارد؛ از این رو، علاوه بر افزایش علم خبرنگاری و خبرنویسی، باید در این حوزه وارد فعالیت تجربی شد.

رجبی بیان کرد: امروز در عصر انفجار اطلاعات قرار داریم و تصور اینکه می‌توان جلوی انتشار اخبار را گرفت، باوری نادرست است؛ اما باید با مدیریت ادراک و تولید رسانه‌ای، افکار عمومی را جهت داد.

معاون سپاه قائم آل‏محمد(عج) استان سمنان تصریح کرد: رسانه‌های معاند انقلاب اسلامی نظیر رسانه‌های آمریکا، انگلیس و امپراطوری رسانه‌ای شیطانی دقیقاً همین کار را انجام می‌دهند و با انتشار برخی اخبار و تمرکز بر روی آنها، افکار عمومی مردم دنیا را به سمت اهداف مورد نظر خود هدایت می‌کنند و این اقدام در حقیقت سانسوری غیرمحسوس است.

رجبی اظهار داشت: فعالیت رسانه‌ای بسیج و سپاه دو بُعد دارد؛ به عبارتی بخشی از فعالیت رسانه‌ای این نهادها باید بر افکار عمومی و جامعه تمرکز یافته و با آن ارتباط برقرار کند و بخش دیگری از فعالیت رسانه‌ای این نهاد باید بر جامعه مخاطب خود استوار شود.

وی اضافه کرد: سپاه و بسیج دارای جمعیت مخاطب درونی بسیاری است و باید برای این جمعیت در بعد اطلاع‌رسانی فعالیت خاص انجام گیرد؛ از این رو، برای این کار نیاز به بومی‌سازی علم خبرنویسی مبتنی بر فرهنگ بسیجی است و به عبارت دیگر، ما برای این فعالیت باید با ارزش‌های خبری بسیج آشنا شویم.

خبرنگار رسالت پیامبرگونه دارد

معاون سپاه قائم آل‏محمد(عج) استان سمنان خاطرنشان کرد: تبلیغ بسیج و فرهنگ بسیجی از واجبات دوران فعلی بوده و هدف اصلی در تبلیغ بسیج، ارائه‌ مأموریت‌ها و خدمات این نهاد انقلابی و اسلامی به جامعه داخلی و بین‌المللی است.

وی با بیان اینکه در تبلیغ فعالیت‌های بسیج به منابع خبری و اشخاص توجه داریم، تأکید کرد: هدف حقیقی فعالیت رسانه‌ای بسیج، نه افراد، بلکه فرهنگ و تفکر بسیجی است.

رجبی با اشاره به اینکه خبرنگار رسالت پیامبرگونه دارد، گفت: اگر خبرنگار مبلّغ ارزش‌های الهی باشد، رسول الهی محسوب می‏شود و اگر مبلّغ ارزش‌های حیوانی و شیطانی باشد، رسول شیطان است.

معاون سپاه قائم آل‏محمد(عج) استان سمنان مهم‌تر از ایجاد رسانه را تولید رسانه‌ای عنوان کرد و اظهار داشت: تربیت نیروی فعال بسیج و سپاه برای اینکه در عرصه رسانه نیز تولیدات محتوایی مبتنی بر فرهنگ بسیجی و اسلام ناب محمدی(ص) ارائه شود، از ضروری‌ترین فعالیت‌ها در زمان فعلی است.

رجبی گفت: مطمئن هستیم که با تولید محتوای مناسب و ارائه به افکار عمومی، اثرات جنگ نرم دشمن را می‌توان خنثی کرد.

معاون سپاه قائم آل‏محمد(عج) استان سمنان افزود: فعالیت رسانه‌ای در بسیج و سپاه، کاری مهم و عقیدتی است؛ چراکه سربازان امام خامنه‌ای در زمانی که ایشان به صراحت آن را دوران جنگ نرم برشمرده‌اند، لازم است با باور این فرمان، خود را برای حضور در این میدان آماده کنند.

رجبی تصریح کرد: خبرنگار بسیجی، مبلّغ اسلام ناب و فرهنگ بسیج و میراث‌دار شهدا و ادامه‌دهنده خط انبیا و ائمه‌ اطهار(ع) بوده و هر جای سازمان و جامعه قرار داشته باشد، یک عنصر تبلیغی برای اسلام است.

وی با تأکید بر اینکه بسیج در ذات خود خاصیت رسانه‌ای دارد و اگر بگوییم در جامعه اسلامی حال حاضر، بسیج قوی‏ترین رسانه است حرف گزافی نیست، افزود: باید اعتراف کنیم که از این رسانه قوی به خوبی استفاده نمی‌شود.

سردار نقدی از فعالیت رسانه‏ای سپاه سمنان تقدیر کرد

معاون سپاه قائم آل‏محمد(عج) استان سمنان اضافه کرد: بسیج در همه عرصه‌های جامعه حضور دارد و اندیشه آن، موثرترین اندیشه‌هاست و هر زمان فعالیت رسانه‌ای خوبی از بسیج مشاهده کرده‌ایم، طبیعتاً جامعه از آن متأثر شده است.

رجبی هدف از برگزاری این کارگاه را آموزش افراد توانمند در زمینه خبرنگاری و خبرنویسی و تقویت اطلاع‌رسانی از عملکرد مجموعه سپاه و بسیج توسط عناصر این نهاد انقلابی عنوان کرد.

وی به برگزاری نهمین همایش بسیج و رسانه سازمان بسیج مستضعفین که 24 آبان ماه در مجتمع 13 آبان تهران برگزار شد، اشاره کرد و افزود: در این همایش، از معاونت روابط عمومی و تبلیغات سپاه استان سمنان در زمینه تولید خبر و اطلاع‌رسانی مناسب بسیج تقدیر شد.

معاون سپاه قائم آل‏محمد(عج) استان سمنان خاطرنشان کرد: در این همایش، با حضور سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین و حجت‌الاسلام تویسرکانی مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سازمان بسیج مستضعفین، لوح تقدیری به همین مناسبت به سپاه استان سمنان تقدیم شد.

انتهای پیام/2249/ی/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول