اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از خروج مناطق سیل‌زده چالوس از شرایط اضطرار

ادعای رسانه‌های خارجی درباره مناطق سیل‌زده مازندران کذب است

خبرگزاری فارس: فرماندار چالوس با اعلام اینکه ادعای رسانه‌های خارجی ضدانقلاب برای اشاعه شرایط بحرانی در مناطق سیل‌زده غرب مازندران کذب محض است، از خروج مناطق سیل‌زده از شرایط بحرانی خبر داد.

ادعای رسانه‌های خارجی درباره مناطق سیل‌زده مازندران کذب است

به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، بعد از گذشت سه روز از وقوع سیل در شهر و روستاهای چالوس و با توجه به حجم کمتر سیل در آن نسبت به نوشهر، شهرستان چالوس از شرایط بحرانی درآمد.

فرماندار چالوس در این رابطه به خبرنگار فارس در چالوس گفت: آماده بازسازی مناطق سیل‌زده هستیم.

سید قدیر رضایی افزود: با توجه به اینکه بروز سیل شرایط بسیار بحرانی را در منطقه به وجود آورده بود اما با تلاش نیروهای امدادی و ستاد بحران شهرستان در حال حاضر شرایط عادی در منطقه حاکم است.

وی ادامه داد: اعلام شرایط بحرانی از سوی رسانه‌های خارجی و ضدانقلاب دروغ و کذب محض بود و صحت نداشت.

نماینده عالی دولت در شهرستان چالوس تاکید کرد: تاکنون تلفات جانی در مناطق سیل‌زده نداشتیم و اعلام آمارهای مختلف در این زمینه کذب است.

وی بیان داشت: با توجه به برگشت شرایط عادی در مناطق سیل زده روستایی و شهری از ادارات و نهادهای دولتی درخواست آغاز بازسازی مناطق آسیب‌دیده را دارم.

رضایی گفت: نیاز به فرش، موکت، لوازم خانگی از جمله گاز، بخاری، یخچال و لباس زنانه و مردانه داریم و چشم انتظار کمک هموطنان ایرانی هستیم.

فرماندار چالوس بیان داشت: نیروهای مردمی، بسیج، انتظامی و نظامی، هلال احمر، بهداشت و درمان، ستاد بحران و کلیه نیروهای ادارات و نهادها همچنان در مناطق سیل‌زده حضور دارند.

وی بیان داشت: جلسات ستاد بحران شهرستان چالوس نیز هر روز ساعت 18 در فرمانداری این شهرستان برگزار می‌شود تا آخرین وضعیت اطلاع‌رسانی شود.

رضایی بیان داشت: برای کمک به تجهیزات سنگین خودرویی اعم از بیل میکانیکی، لودر و ... از شهرداری‌های شهرستان‌های همجوار و حتی استان گیلان درخواست کمک شده است.

نماینده عالی دولت در شهرستان چالوس بیان داشت: اداره صنعت، معدن و تجارت به همراه مجمع امور صنفی به خوبی توانستند نسبت به بازرسی بازار اقدام و مانع افزایش قیمت شوند.

وی گفت: یکی از نگرانی‌های ما افزایش قیمت وسایل گرمایشی، پوشاک و چکمه با توجه به نیاز مردم مناطق سیل‌زده بود که با حضور خوب و قابل تقدیر اداره صنعت، معدن و تجارت و همچنین مجمع امور صنفی شاهد هیچ‌گونه افزایش قیمت نبودیم.

وی گفت: تاکنون خسارت وارده بر اثر سیل در شهرستان چالوس 45 میلیارد تومان برآورد شده است.

رضایی افزود: خسارت به یک هزار و 500  منزل مسکونی با پیش بینی 30 میلیارد تومان و میزان خسارت از 30 تا 90 درصد، خسارت به 50 واحد تجاری با پیش بینی 2 میلیارد تومان، خسارت به 10 پل ارتباطی با پیش بینی یک میلیارد و 500 میلیون تومان، خسارت به راه آسفالته به میزان 5 کیلومتر با پیش بینی یک میلیارد تومان، خسارت به مدارس شهرستان با پیش بینی 600 میلیون تومان و تخریب کانال سطحی با پیش بینی 600 میلیون تومان از جمله خسارات وارده سیل چالوس بود.

وی ادامه داد: در حوزه آب، گاز، برق و مخابرات نیز در مجموع یک میلیارد تومان پیش بینی خسارت شده و همچنین سیل 200 میلیون تومان خسارت به باغات کشاورزی شهرستان وارد کرد. سیل در حوزه شهری در مناطق اشکار دشت، پالوجده، دهگیری، خزر، هتل ملک، دارمیش‌کلا، علوی‌کلا، آب‌رنگ، چالوس‌محله و خیابان 17 شهریور خسارت‌های زیادی برجا گذاشت.

وی تصریح کرد: در مناطق روستایی نیز سیل به روستاهای تازه‌آباد، مهدی‌آباد، سینوا، تجن‌کلا، ذوات، سنگ‌دره، اکبرآباد، علی‌آباد، خرمنه علیا و سفلی و شهر آرا خسارت سنگینی وارد کرد.

رضایی بیان داشت: در شهر هچیرود نیز سیل منازل مسکونی در حاشیه رودخانه هچیرود را دچار خسارت کرد و 300 باب منزل مسکونی در حاشیه این رودخانه دچار آب گرفتگی شدند.

شرایط مناطق سیل‌زده بخش مرکزی به روال عادی برگشت

بخشدار مرکزی چالوس نیز به فارس گفت: با توجه به تلاش نیروهای امدادی، دهیاران، شوراهای اسلامی و ستاد بحران شهرستان شرایط مناطق سیل‌زده به روال عادی برگشت.

علی ردایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چالوس افزود: از ساعات اولیه سیل در روستاهای بخش مرکزی با تشکیل ستاد بحران در محلات حاضر شده و توانستیم با اقدامات انجام شده از تلفات جانی جلوگیری کنیم.

وی ادامه داد: روستاهای تازه‌آباد، مهدی‌آباد، خرمنه علیا و سفلی، تجن‌کلا، نجارکلا و ذوات بیشترین خسارات را در بخش سیل دیدند.

ردایی تاکید کرد: در حال حاضر بیشترین نیاز مردم در بحث وسایل گرمایشی و پوشاک است که امیدواریم در این زمینه مساعدت شود.

وی تاکید کرد: آماربرداری از منازل مسکونی و خسارت‌دیده انجام شد و افراد شناسایی شدند.

ردایی بیان داشت: سیل خسارات زیادی را به بخش زیربنایی روستاهای بخش مرکزی اعم از راه، پل و شبکه‌های آب‌رسانی وارد کرد.

وی در پایان گفت: امیدواریم با آغاز بازسازی مناطق سیل‌زده توسط نهادهای متولی شاهد آبادانی دوباره این مناطق باشیم.

کمک شهرداری و شورای شهر به سیل‌زدگان چالوسی

رئیس شورای اسلامی شهر کلاردشت گفت: شهرداری و شورای اسلامی شهر کلاردشت نیز با اعزام خودرو و تجهیزات میکانیکی به یاری سیل‌زدگان چالوسی شتافت.

شجاع سلیمانپور در گفت‌وگو با فارس بیان داشت: در روز اول وقوع سیل جلسه فوری شورای شهر و شهرداری برگزار شد تا به  سیل‌زدگان شهرچالوس مساعدت شود.

وی ادامه داد: از آنجایی که یکی از بحث‌های مهم در امر سیل حضور ماشین و تجهیزات سنگین به مانند کامیون، بیل و لودر است بنابراین این منطقه در حد توان خود نسبت به اعزام تجهیزات فوق به شهر چالوس اقدام کرد.

سلیمانپور بیان داشت: به شهروندان کلاردشتی نیز اطلاع‌رسانی شد تا در حد توان کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را تحویل شهرداری دهند تا به چالوس ارسال شود.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه منطقه کلاردشت نیز دچار حادثه سیل بود به طور کامل حساسیت موضوع را لمس می‌کنیم.

سلیمانپور در پایان گفت: شهرداری و شورای اسلامی شهر کلاردشت آماده هر گونه مساعدت و همکاری با سیل‌زدگان چالوسی است.

تامین ضروری پوشاک و وسایل گرمایشی سیل‌زدگان

امام جمعه چالوس نیز در گفت‌وگو با فارس خواستار تامین ضروری پوشاک و وسایل گرمایشی سیل‌زدگان این شهرستان شد.

حجت‌الاسلام محمد مهدی راشدی نوری بیان داشت: شهرستان چالوس با توجه به امکانات و تجهیزاتی که داشت خدمات‌رسانی خوبی را در مناطق سیل‌زده انجام داد.

وی ادامه داد: فرماندار چالوس با تشکیل مستمر ستاد بحران شهرستان توانست به خوبی اوضاع شهرستان چالوس را مدیریت و از شرایط بحرانی خارج کند.

راشدی نوری تاکید کرد: در حال حاضر شرایط به صورت عادی برگشت و بیشترین نیاز مردم در بحث پوشاک و وسایل گرمایشی است که امیدواریم هموطنان به یاری سیل‌زدگان بشتابند.

وی ادامه داد: شماره حساب‌هایی از سوی ستاد مدیریت بحران استان مبنی بر کمک به سیل‌زدگان شهرستان‌های چالوس و نوشهر اختصاص یافت.

راشدی نوری بیان داشت: با توجه به خروج از شرایط بحران در مناطق سیل‌زده چالوس ضروری است ادارات متولی و کل نسبت به بازسازی مناطق اقدام کنند.

امام جمعه چالوس تاکید کرد: ضروری است دولت برای مساعدت مالی و اختصاص اعتبارات و ارایه تسهیلات به سیل‌زدگان اقدام کند.

انتهای پیام/ب/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول