اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس صدا و سیمای اصفهان:

آموزش سواد رسانه‌ای برای مقابله با اثرات ماهواره ضروری است

خبرگزاری فارس: رئیس صدا و سیمای اصفهان گفت: آموزش سواد رسانه‌ای به مردم در راستای مقابله با تاثیرات مخرب ماهواره‌ها ضروری است.

آموزش سواد رسانه‌ای برای مقابله با اثرات ماهواره ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان پیش از ظهر علی کلباسی در جلسه شورای شهر اصفهان اظهار کرد: رسانه‌ها از مهم‌ترین عواملی هستند که می‌توانند بر احساس خوشبختی و عقب‌ماندگی کشورها تأثیرگذار باشند.

وی با بیان اینکه از دهه 60 به بعد جنگ در دنیا به جنگ رسانه‌ها تبدیل شده است، افزود: در جنگ جهانی اول کشور آلمان با وجود اینکه از نظر تجهیزات و نیروهای دفاعی کمبودی نداشت، به دلیل ضعف در جنگ رسانه‌ای شکست خورد.

رئیس صدا وسیمای اصفهان با اشاره به اینکه با وجود ورود ماهواره به کشور علم آن به ایران وارد نشده است، تاکید کرد: اکنون با دیش‌های حرفه‌ای، 18 هزار شبکه تلویزیونی ماهواره‌ها در ایران قابل دریافت است که تهمت و افترا به شخصیت‌های نظام، دعوت به نافرمانی، هرج و مرج و شورش، قومیت‌گرایی و ایجاد شکاف قومی و دینی در بین مردم از اهداف این شبکه‌هاست.

وی با بیان اینکه با ورود رسیورهای جدید تعداد شبکه‌های در حال دریافت رو به افزایش است، بیان داشت: از 18 هزار شبکه ماهواره‌ای موجود 419 شبکه ورزشی با نمایش صحنه‌های مستهجن از ورزش بانوان، 387 شبکه فیلم با موضوعات شیطان‌پرستی، تزلزل خانواده، خشونت و 380 شبکه موسیقی با پخش برنامه‌های مخرب قابل دریافت در کشور هستند.

کلباسی ادامه داد: 252 شبکه مخصوص کودک و نوجوان، 273 شبکه در بخش مستندهای علمی، 92 شبکه با موضوع برنامه‌های اقتصادی که ناکارآمدی نظام اقتصادی ایران را هدف گرفته است از دیگر بخش‌های این 18 هزار شبکه است.

وی اضافه کرد: 74 شبکه مد لباس، 450 شبکه مستهجن و 104 شبکه فارسی‌زبان در حال حاضر اقدام به پخش برنامه‌هایی در راستای اهداف خود می‌کنند.

رئیس صدا وسیمای اصفهان یکی از ضروریات عصر ارتباطات را آموزش سواد رسانه‌ای در کشور دانست و تاکید کرد: در صورتی‌ که مخاطبان در این زمینه اطلاعات کافی نداشته باشند و آنچه را که می‌بینند تجزیه و تحلیل نکنند به انحراف کشیده می‌شوند.

وی گفت: با وجود این شرایطی که رسانه‌ها برای ما ایجاد کرده‌اند متأسفانه در ایران سواد رسانه‌ای مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، در صورتی که توانایی استفاده از تکنولوژی روز رسانه و تجزیه و تحلیل بازتاب‌های جامعه از عوامل تعیین شده در آموزش سواد رسانه‌ای است.

کلباسی ادامه داد: توانایی تشخیص و کلیشه‌سازی در رسانه، توانایی در تشخیص تصاویر بصری، توانایی انتقال به مخاطب به جای برداشت منفعلانه از آن، توانایی اتخاذ رژیم مصرف رسانه‌ای و همچنین ظرفیت تجزیه و تحلیل سیاسی، اقتصادی از برنامه‌های رسانه هفت محور تعیین شده در آموزش سواد رسانه‌ای است.

انتهای پیام/صا10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول