اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار سیستان و بلوچستان:

اجرای امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همگانی است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اجرای امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همگانی است و باید همه برای فرهنگسازی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تلاش کنند.

اجرای امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همگانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، به نقل از روابط عمومی ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان، رجبعلی شیخ‌زاده در همایش بسیج، امر به معروف و نهی از منکر که با محوریت دانش سیاسی و اجتماعی در محل سالن خاتم استانداری سیستان و بلوچستان برگزار شد، اظهار داشت: متاسفانه فرهنگسازی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و سیستم اداری ضعیف است که اجرای این فریضه نیازمند تلاش همه جانبه و همگانی است.

وی تاکید کرد: در نهادینه‌سازی فریضتین، رسانه‌ها، ارباب جرائد و رسانه ملی وظیفه سنگینی بر عهده دارند که باید به این وظیفه عمل کنند و در ترویج این فرهنگ بکوشند.

استاد حوزه‌های علمیه تهران نیز در این جلسه گفت: امر به معروف و نهی از منکر محرک و عامل بقاء معارف اسلامی در یک جامعه می‌باشد و با توجه به آیات قرآن، سنت های انبیاء و ائمه اطهار، اجماع مسلمین و حکم عقل بر همه اجرای آن واجب است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی جان نثاری افزود: برای نهادینه‌کردن امر به معروف و نهی از منکر در یک جامعه باید زمینه‌سازی کرد و فرهنگ پذیرش آن را در جامعه ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: زمینه‌سازی امر به معروف و نهی از منکر در یک جامعه نیازمند بصیرت است.

وی اظهار کرد: برای امر به معروف و نهی از منکر باید اول خودمان به این باور برسیم که معروف خیر بوده و منکر زشت است و بعد فعالیت‌ها را از خانواده آغاز تا به نتیجه مطلوبی دست یابیم چرا که هسته تشکیل دهنده یک جامعه، خانواده است.

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: مصادیق امر به معروف و نهی از منکر یکی از اموری است که یک آمر به معروف وناهی از منکر باید اول خود بشناسد و بعد از آن به دیگران بشناساند و شناخت مصادیق نیازمند بصیرت و بینش است.

در این نشست فرمانده قرارگاه مقاومت بسیج سردار شهید کاظمی و دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر استانداری سیستان و بلوچستان نیز گفت: این همایش با همکاری قرارگاه مقاومت بسیج شهید کاظمی، دفتر آموزش و پژوهش و شورای امر به معروف و نهی از منکر استانداری سیستان و بلوچستان در آستانه هفته بسیج و به مدت یک روز برگزار شده است.

علیرضا زینلی افزود: در سال گذشته نیز همایشی با عنوان بسیج، افتخار و اقتدار ملی نیز برگزار شده است.

انتهای پیام /75005/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول