اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بیجار:

ترویج امر به معروف در جامعه وظیفه‌ای همگانی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه بیجار گفت: ترویج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه وظیفه‌ای همگانی است و همه ما در این راستا مسئول هستیم.

ترویج امر به معروف در جامعه وظیفه‌ای همگانی است

به گزارش خبرگزاری  فارس از بیجار، حجت‌الاسلام علی مرادی پیش‌ازظهر امروز در همایش امر به معروف و نهی از منکر که صبح امروز در مجتمع امیر نظام بیجار برگزار شد، اظهار کرد: تکرار امر به معروف و نهی از منکر گناه را در جامعه می‌خشکاند و احیای آن در جامعه اسلامی نشانه غیرت دینى و احساس مسئولیت است.

وی تصریح کرد: کارآمدی هر نهاد اجتماعی و هر نهاد دینی به احیای امر به معروف و نهی از منکر است.

به گفته امام جمعه بیجار، خداوند در قرآن کریم، بهترین ویژگی و غیرت امت اسلامی را انجام امر به معروف و نهی از منکر دانسته است.

مرادی با بیان اینکه همه دین به این فریضه الهی متصل است، خاطرنشان کرد: تمامی فرائض واجب با امر به معروف و نهی از منکر اقامه پیدا می‌کند و این نشان از اهمیت این موضوع در جامعه اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: امر به معروف موجب رشد و بالندگی جامعه می‌شود و نهى از منکر، جامعه را از سقوط نجات می‌دهد و هر مسلمانی با آگاهی کامل در این زمینه موظف به اجرای این مهم است.

امام جمعه بیجار با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه شرعی و همگانی است، اظهار کرد: طبق نظر اسلام و فقهای دین، امر به معروف و نهی از منکر بر همه واجب است هر چند اثر آن کم باشد.

حجت‌الاسلام مرادی به رسالت امام حسین(ع) در حماسه کربلا که اقامه امر به معروف و نهی از منکر بود اشاره کرد و گفت: سیره ایشان در اقدام به امر به معروف و نهی از منکر می‌تواند الگوی ما در این زمان قرار گیرد.

وی در پایان بر گسترش هیئت‌های امر به معروف و نهی از منکر تأکید و ابراز امیدواری کرد که با تلاش همه این فریضه در جامعه گسترش پیدا کند و تأثیرپذیری آن بیش از پیش در جامعه نمایان شود.

انتهای پیام/و/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول