اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر قم:

فریضه امر به معروف در دانشگاه‌ها اجرا شود

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر قم گفت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر در محیط‌های دانشگاهی و فرهنگی اجرا شود.

فریضه امر به معروف در دانشگاه‌ها اجرا شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام علیرضا سلیم‌زاده ظهر امروز در دیدار با اعضای هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر از جمله احکام اسلامی است که متاسفانه مظلوم واقع شده است، اظهار کرد: اکثر فرایض دینی مورد توجه است و مردم به آن‌ها عمل می‌کنند اما نسبت به فریضه امر به معروف کم‌کاری صورت می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه آیات و روایات بسیار زیادی در مورد عمل به موضوع امر به معروف و نهی از منکر نقل شده که بر انجام این فریضه دلالت دارد تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) در حدیثی بیان می‌کنند که امر به معروف و نهی از منکر اشرف فرایض است.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر قم با اشاره به اینکه شعار ستاد احیای امر به معروف برگرفته از سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر «تذکر لسانی، وظیفه همگانی و پیام مهربانی» است، اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر به ویژه در محیط‌های دانشگاهی و فرهنگی باید علاوه بر نشست‌های علمی و برقراری کرسی‌های آزاداندیشی و کارگاه‌های آموزشی به صورت عملی توسط قشر فرهیخته دانشجو و اساتید اجرا شود.

سلیم‌زاده در بخش پایانی سخنان خود تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر را در مراکز آموزش عالی بسیار مهم ارزیابی کرد و خواستار تشکیل این شورا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم شد.

در ابتدای این دیدار نیز غلامعلی قاسمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم ضمن بیان گزارشی از عملکرد پیرامون امور فرهنگی و بهبود اجرای احکام دینی در برنامه‌ریزی‌ها اظهار کرد: از کارکنان و مسئولان دانشگاه خواسته شده است عملکرد آن‌ها به گونه‌ای باشد که دانشجویان و مراجعین محترم نسبت به دانشگاه، شهر مقدس قم و محیط‌های اسلامی علاقه‌مند شوند که این خود یکی از عوامل اجرای عملی امر به معروف و نهی از منکر است.

انتهای پیام/78008/ل/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول