اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان مرکز استان گلستان:

امر به معروف در جامعه، تجلی غیرت دینی است

خبرگزاری فارس: دادستان مرکز استان گلستان گفت: امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، تجلی غیرت دینی است.

امر به معروف در جامعه، تجلی غیرت دینی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان عباس پوریانی در حاشیه جلسه با مدیران هیئت مذهبی شهرستان گرگان در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: یکی از مهمترین وظایف این ستاد تذکر لسانی است که مهمترین بخش امر به معروف و نهی از منکر شناخته می‌شود.

وی تصریح کرد: ستاد احیای امر به معروف به عنوان یک وظیفه همگانی برای اصلاح و آگاهی مردم در سطح جامعه باید فعال شود و نباید این طور تلقی شود که یک عده‎ای خاص با فرم‎هایی مشخص در جامعه به امر و نهی دیگران می‎پردازند بلکه این تکلیف بر عهده همگان است.

امر به معروف حتی در جمع خانوادگی نیز باید به آن پرداخته شود

دبیر ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر گلستان یادآور شد: امر به معروف و نهی از منکر تنها مربوط به این هفته نمی‎شود بلکه در همه زمان‎ها و محیط‎های اجتماعی و حتی در جمع خانوادگی نیز باید به آن پرداخته شود.

پوریانی عنوان کرد: ما از همه شهروندان دعوت می‌کنیم که اگر علاقمند به سلامت معنوی محیط زندگی خویش هستند می‎توانند به آسانی و به اندازه توان خود نهالی از معروف را بنشانند و شعله سیاهی از آتش گناه را خاموش کنند در نتیجه دهان خود را به رایحه خوش پیام خداوند معطر کنند.

رعایت تذکر لسانی الزامی است

وی با تاکید بر اینکه رعایت تذکر لسانی الزامی است خاطر نشان کرد: همانطور که دین ما اشاره کرده باید با استفاده از زبان نرم به موعظه و ارشاد افراد بپردازیم و بیش از آن نباید تعدی کنیم چرا که نتیجه‎ای معکوس خواهد داشت.

نباید حرمت انسانی شکسته شود

دبیر ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر گلستان اضافه کرد: سخن تند و شدت بخشیدن در امر و تهدید جایز نیست و نباید حرمت انسانی شکسته شود.

پوریانی در پایان اظهار داشت: امیدواریم با کمک شهروندان که در این امر عظیم دخیل بوده و به عنوان مصلحان بی‌نام و نشان جامعه به یاری ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر می‌پردازند، خداوند متعال نیز نام آنها را در دیوان مدافعان از دین ثبت کند.

انتهای پیام/2307/ی/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول