اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در فارس:

ترویج کتابخوانی نمونه بارز امر به معروف است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: ترویج کتاب‌خوانی از نمونه‌های بارز امر به معروف است.

ترویج کتابخوانی نمونه بارز امر به معروف است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله اسدالله ایمانی پنجشنبه‌شب در آیین افتتاح یازدهمین نمایشگاه کتاب فارس در شیراز اظهار داشت: نظامی که متکی بر عقل و دانش است نمی‌تواند از کتاب غافل شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس ابراز داشت: بشر بدون دست‌آوردها و تجاربی که به وسیله کتاب‌های چاپی به دست آورده قابل تصور نیست.

وی گفت: اگر کتاب و کتابخوانی از زندگی بشر حذف و کتاب‌هایی که به ما رسیده از دسترس ما خارج شود پایه و اساس فرهنگ جامعه از بین می‌رود.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: ترویج مطالعه کتاب و کتاب‌خوانی از مظاهر بارز امر به معروف است که مردم را به سمت عقل و دانش سوق می‌دهد.

استاندار فارس نیز در آیین افتتاح نمایشگاه کتاب شیراز ابراز داشت: برگزاری هشت دوره از 11 دوره نمایشگاه کتاب شیراز توسط دولت‌های نهم و دهم نشان از نگاه فرهنگی دولت دارد.

حسین صادق عابدین گفت: دولت‌های نهم و دهم بیشترین برنامه‌های فرهنگی پس از پیروزی انقلاب اسلامی را  اجرا کرده‌اند در حالی که منتقدان به این دولت اتهام کم‌کاری در حوزه فرهنگ را می‌زنند.

وی گفت: هرچه اقدامات بیشتر باشد انتقادات نیز بیشتر می‌شود اما بی‌شک تاریخ بهترین قضاوت‌کننده است.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به آغاز  ایام سوگواری حضرت ابا عبدالله‌الحسین(ع) تصریح کرد: جامعه کتاب، ناشر و نویسنده نقش مهمی در معرفی حقیقت عاشورا به جامعه بشریت دارند.

سالی 30 نمایشگاه در سال

مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران نیز طی سخنانی ابراز داشت: در طول سال بیش از 30 نمایشگاه در کشور برگزار می‌شود و در مجموع تاکنون 221 نمایشگاه عمومی کتاب در سطح کشور برگزار شده است.

محمد عظیمی اضافه کرد: هدف از برگزاری نمایشگاه‌ها در این استان ایجاد شرایطی است تا علاقمندان به کتاب با سهولت کتاب‌های مورد علاقه خود را تهیه کنند.

وی گفت: برگزاری نمایشگاه‌های استانی نقش مهم و موثری در افزایش سرانه کتاب و کتاب‌خوانی دارند و ما را به توازن در سرانه کتاب‌خوانی نزدیک می‌کند.

به گزارش فارس، یازدهمین نمایشگاه کتاب شیراز پنجشنبه‌شب با حضور بیش از یک‌هزار ناشر داخلی و خارجی با حضور مسئولان استانی و کشوری در محل دائمی نمایشگاه‌های استان فارس افتتاح شد.

انتهای پیام/2448/صا/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول