اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار سیستان‌و‌بلوچستان:

لازمه امنیت اجتماعی اقامه امر‌ به‌ معروف‌ و‌ نهی‌ از‌ منکر است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی و امنیتی استاندار سیستان‌و‌بلوچستان گفت: امر‌ به‌ معروف‌ و‌ نهی‌ از‌ منکر موجب توسعه امنیت اجتماعی شده و لازمه برقراری امنیت اجتماعی، اقامه این فریضه الهی است.

لازمه امنیت اجتماعی اقامه امر‌ به‌ معروف‌ و‌ نهی‌ از‌ منکر است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، رجبعلی شیخ‌زاده ظهر امروز در همایش بسیج، امر‌ به‌ معروف‌ و‌ نهی‌ از‌ منکر در سالن خاتم استانداری اظهار داشت: همه دین امر‌ به‌ معروف‌ و‌ نهی‌ از‌ منکر است و همه واجبات را به تبع آن می‌توان عمل کرد، امر به معروف نهادینه شدن ارزش‌هاست اگر هنجار اجتماعی وجود دارد پایش موضوع از طریق این امر مهم صورت پذیرد.

وی افزود: فرهنگ‌سازی برای پذیرش امر به معروف‌ و‌ نهی از منکر یکی از کارهای اساسی ماست، فیلم‌ها و مستند‌های تصویری را می‌شود تهیه کرد که بیان‌کننده امر به معروف و نهی از منکر باشد تا خانواده، اجتماع و کسانی که به آن ورود پیدا می‌کنند، پذیرش این موضوع را داشته و مورد هجمه قرار نگیرند.

معاون استاندار سیستان‌وبلوچستان ادامه داد: امر به معروف‌ و‌ نهی از منکر باعث توسعه امنیت اجتماعی شده و لازمه برقراری امنیت اجتماعی اقامه این فریضه الهی در جامعه است.

شیخ‌زاده به نقش ادارات و سازمان‌ها در تکریم ارباب رجوع اشاره کرد و بیان داشت: حوزه عدالت اجتماعی در سازمان‌ها و ادارات در زمینه نحوه برخورد با ارباب رجوع از مباحثی است که ‌می‌توان از طریق امر‌ به‌ معروف‌ و‌ نهی‌ از‌ منکر ورود پیدا کرد، شاید برای خیلی از مراجعه‌کنندگان به ما اقدام ثبتی صورت نگیرد، ولی برخورد درست و مناسب می‌تواند توجه او را نسبت به سازمان جلب کند.

وی در مورد کاهش وابستگی به نفت و نقش آن در طرز برخورد با ارباب رجوع بیان کرد: شاید تغییر اعتبارات جاری از محل نفت به حوزه مالیات و عوارض ذهنیت جاری را عوض کند، وقتی مسیر پرداخت حقوق یکجاست، فرد احساس جوابگویی به مردم را کمتر دارد، ولی تغییر این حوزه پاسخگویی کارکنان دولت به مردم را بیشتر خواهد کرد.

عضو شورای اداری سیستان‌وبلوچستان در ادامه گفت: با شفاف‌سازی که در مسیر امر‌ به معروف و نهی از منکر اتفاق می‌افتد، افراد دو‌چهره و منافق فعالیتی نخواهند داشت لذا غبار فتنه کنار رفته و شفافیت‌ها حاکم خواهد شد.

شیخ‌زاده نماز را ستون دین و بالاتر از معروف دانست و تصریح کرد: اگر ما مسلمان‌ها قائل به امر به معروف هستیم، باید امر ‌کننده به نماز بوده و در محیط اداری نیز به آن توجه کنیم، با اقامه نماز و توجه دادن همکاران به نماز می‌توانیم در توسعه امر به معروف هم کمک کنیم.

انتهای پیام/75002/ب/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول