اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد اقامه نماز کشور:

عزاداری‎های محرم باید بین‎المللی باشد

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: عزاداری‌های محرم باید بین‎المللی باشد چرا که تشنگی کربلا با محاصره اقتصادی، تبلیغاتی، نظامی، سیاسی و اقتصادی که دشمن در پیش گرفته از قدیم‎الایام تا به امروز ادامه دارد.

عزاداری‎های محرم باید بین‎المللی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان حجت‎الاسلام محسن قرائتی در جمع مدیران استان گلستان اظهار داشت: قرآن و اهل بیت (ع) از یکدیگر جدا نمی‎شوند، اما در جلسات عزاداری افراط و تفریط در این زمینه وجود دارد و در کنار سخنرانی باید خواندن قرآن و تفسیر آن نیز مورد توجه واقع شود.

وی خطاب به روحانیون تصریح کرد: اینقدر در منبرهایتان از خواب نگویید چرا که خواب‎ها دروغ بوده و رؤیاهای صادقه نیز یک هفتادم وحی است لذا کدام آدم عاقلی صددرصد وحی که قرآن است را برای مردم در مجالس ارائه نمی‌دهد و آن وقت به خواب‎هایی که واقعیت ندارند اکتفا می‌کند.

تبلیغات قرآن باید پررنگ شود

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با تاکید بر اینکه تبلیغات قرآن باید پررنگ شود متذکر شد: در دعوت‎ها نباید به فکر این باشیم که مجالس یا حسینیه‎ها پر از آدم شود چرا که این نیت‎ها خراب است و آن وقت به جایی نمی‎رسیم.

قرائتی با بیان اینکه هنوز معنی قرآن را نچشیده‎ایم خاطر نشان کرد: هر حرفِ قرآن معانی بسیار زیادی را در خود نهفته است که اگر آنها را دریابیم به کمال می‎رسیم.

وی در خصوص توهین دشمنان به مقدسات و ارزش‎های اسلامی اظهار داشت: هر گاه توهین به مقدسات اسلامی بیشتر شده آمار مسلمان را افزایش داده است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه ایران خیلی انرژی هسته‎ای دارد تاکید کرد: یک یا حسین همانند انرژی هسته‎ای است که 70 میلیون ایرانی یکپارچه سیاهپوش می‎شود.

قرائتی با تاکید بر اینکه در هیچ زمانی به اندازه امروز مردم اینقدر عاشق اسلام نبوده‎اند ابراز داشت: باید قرآن را از مهجوریت و اهل بیت (ع) را از مظلومیت درآوریم.

این مسئول با تاکید بر اینکه اگر همه دنیا را اصلاح کردید نباید مغرور شوید یادآور شد: همه اینها الطاف خداوندی است و اثر کلام خداست و ما در آن نقشی نداریم، هر خوبی یک آفت دارد و آفت آن غرور است.

روحانیت باید نسل جوان را دریابند

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه روحانیت باید نسل جوان را دریابند ادامه داد: در کنار هر ضعف، قدرتی نیز وجود دارد و در کنار هر تلخی نیز شیرینی، روحانیت وظیفه دارند تماس خصوصی خود را با مردم نزدیک کنند و تبلیغ چهره به چهره داشته باشند تا جذب آنها به مساجد بیشتر شود.

قرائتی در پایان اذعان داشت: از آن طرف دنیا می‎بینیم که آمریکا برای نخبه ایرانی ویزا می‎فرستد تا نخبه ما را جذب کند لذا یک تلفن زدن روحانیت به نخبه نیز سبب می‎شود تا جوان جذب مسجد شود که امیدواریم توجه به این مسائل روزبه‌روز به تعداد نمازگزاران در مساجد بیفزاید.

انتهای پیام/ن/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول