اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط اتحادیه انجمن‌های دانش‌آموزی قم صورت می‌گیرد

عزاداری برای سیدالشهدا(ع) به سبک دانش‌آموزی

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه انجمن‌های دانش‌آموزی استان قم از برگزاری مراسم عزاداری مخصوص دانش‌آموزان در حرم مطهر حضرت معصومه(س) خبر داد.

عزاداری برای سیدالشهدا(ع) به سبک دانش‌آموزی

محمدرضا سرلک امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فرا رسیدن ایام محرم اظهار کرد: در پنج روز دوم ماه محرم هیئت‌های ویژه‌ دانش‌آموزان در حرم مطهر حضرت معصومه(س) گردهم آمده و به عزاداری برای سیدالشهدا(ع) خواهند پرداخت.

وی ادامه داد: این برنامه که ویژه دانش‌آموزان طراحی شده به سبکی برگزار می‌شود که نسل نوجوان با روش‌های هنرمندانه با فلسفه قیام عاشورا آشنا شوند.

رئیس اتحادیه انجمن‌های دانش‌آموزی استان قم خاطر نشان کرد: در این عزاداری‌های دانش‌آموزی از تصویر و نمادهای هنری برای انتقال مفاهیم استفاده می‌شود و سخنران با روش‌هایی مانند پرسش و پاسخ تلاش می‌کند تا ذهن دانش‌آموزان را با فلسفه قیام عاشورا آشنا کند.

وی با اشاره به مطرح شدن مسائل مختلف اعتقادی در این جلسات ادامه داد: موضوع این جلسات به صورت پرسش‌نامه‌هایی از دانش‌آموزان نظرخواهی شده تا نیازهای واقعی آنان با استفاده از این فرصت تأمین شود.

سرلک گفت: یکی دیگر از مسائلی که در این جلسات به آن بها داده می‌شود، بیان احکام مورد نیاز دانش‌آموزان است که در این زمینه تلاش کردیم تا از روش‌های رسانه‌ای و تصویری برای جذاب‌سازی استفاده کنیم.

وی افزود: برگزاری مسابقات ویژه فرهنگی و هنری با محوریت عاشورا و استفاده از مداحان دانش‌آموز و نوجوان از دیگر ابزارهایی است که در این عزاداری‌ها از آن استفاده می‌شود.

رئیس اتحادیه انجمن‌های دانش‌آموزی استان قم ابراز داشت: از دیگر ویژگی‌های این برنامه دکور خاص و نورپردازی است که انتقال بسیاری از مفاهیم با استفاده از این ابزارها صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه سخنرانان این مراسم از مرکز فرهنگی تبلیغی آینده‌سازان تأمین می‌شوند، گفت: این افراد دوره‌های مخاطب‌شناسی را گذرانده و متخصص در برقراری ارتباط با نوجوانان هستند.

انتهای پیام/78006/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول