اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

سیاست‌های تشویقی در فرهنگ پرداخت زکات تاثیرگذار است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: سیاست‌های تشویقی نهادینه‌شده در فرهنگ پرداخت زکات تاثیرگذار است.

سیاست‌های تشویقی در فرهنگ پرداخت زکات تاثیرگذار است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله شیخ علی خاتمی در شورای زکات استان زنجان به اقلامی که پرداخت زکات بر آنها واجب است اشاره کرد.

وی در ادامه با اشاره به موارد هزینه‌کرد زکات گفت: همانگونه که در آیات قرآنی و روایات دینی اشاره شده‌ است، نخستین محل مصرف زکات هزینه آن برای خانواده‌های فقیر و نیازمند است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان ادامه داد: درست است که در اولویت‌های هزینه‌کرد زکات کمک به خانواده‌های فقیر تاکید شده است، ولی در صورتی که مردم بدانند، زکات پرداختی آنها در راستای ساخت مسجد، غسالخانه و حسینیه هزینه‌ می‌شود، همکاری بیشتری در پرداخت زکات خواهند داشت.

وی همچنین با تاکید بر اعمال سیاست‌های تشویقی در بحث پرداخت زکات افزود: اعمال این سیاست‌ها موجب مشارکت بیشتر مردم در پرداخت زکات می‌شود.

آیت‌الله خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بحث جمع‌آوری زکات از جمله وظایف حکومت‌ها است، ادامه داد: در حال حاضر اهالی برخی از روستاها بدون تبلیغ و ترویج حتی یک مثقال از پرداخت زکات خود را هم فراموش نمی‌کنند.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به نقش رسانه ملی در ترویج و تبلیغ فرهنگ زکات اضافه کرد: از استان‌های دیگر اطلاعی ندارم ولی در استان زنجان صدا و سیما در بحث تبلیغ و ترویج فرهنگ زکات خوب عمل کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه رسانه و تبلیغات نقش مهمی در ترویج فرهنگ‌های مختلف از جمله پرداخت زکات دارد، از رسانه‌های مکتوب استان خواست، همکاری و مساعدت لازم را در زمینه ترویج و تبلیغ فرهنگ پرداخت زکات داشته باشند.

انتهای پیام/73005/ع/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول