اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سرپل‌ذهاب:

زکات باعث شکوفایی اقتصاد جامعه می‌شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه سرپل‌ذهاب گفت: ترویج زکات در میان مردم باعث رونق و شکوفایی در همه بخش‌های جامعه به‌ویژه بعد اقتصادی می‌شود.

زکات باعث شکوفایی اقتصاد جامعه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام مجید صفدری در جلسه احیای زکات سرپل‌ذهاب اظهار کرد: زکات از مهم‌ترین کارها است و به‌عنوان پشتوانه مالی برنامه‌های اجتماعی در اصلاح ساختار جامعه و تطهیر زندگی، تزکیه نفوس و تالیف قلوب مردم نقش بسزایی دارد.

وی تصریح کرد: زکات از نظر شرع، به‌عنوان یکی از فروع دین، بیرون کردن اندازه معینی از مال که به حد نصاب رسیده باشد و دادن آن به مستحقان و به این نام نامیدن به امید برکت یافتن و یا برای پاکیزه کردن نفس یا نمو دادن به خیرات و برکات است.

امام جمعه سرپل‌ذهاب با اشاره به جایگاه رفیع پرداخت زکات و هم‌ردیف بودن آن با اقامه فریضه نماز، ترویج آن در میان مردم را باعث رونق و شکوفایی در همه بخش‌های جامعه به‌ویژه بعد اقتصادی دانست و ادامه داد: به موازات آیات قرآن کریم، نقش پررنگ پرداخت زکات را می‌توان در احادیث و روایات ائمه معصوم نظاره کرد که همواره این فریضه را در راس وظایف یک مسلمان واقعی برشمرده‌اند.

فرماندار سرپل‌ذهاب نیز گفت‌: برای همگانی کردن زکات باید با تلاش و جدیت برنامه‌ریزی شود و با استفاده از جلسات مختلف در ستاد و مساجد شهر و روستا در این مسیر حرکت کنیم.

میرزا‌مراد پیرو افزود: سال گذشته بیش از 130 میلیون تومان زکات در این شهرستان جمع‌آوری شد و در نیمه نخست امسال هم بیش از یک میلیارد و 150 میلیون ریال زکات از 50 روستای شهرستان جمع‌آوری شده است.

پیرو ادامه داد: اعضای ستاد زکات شهرستان با تشکیل جلسات، اهداف و برنامه‌های آینده این ستاد را مورد بررسی قرار می‌دهند.

مدیر کمیته امداد امام‌خمینی (ره) و دبیـر ستاد زکات شهرستان سرپل‌ذهاب نیز گفت: در بحث فرهنگ‌سازی زکات اقدامات خوبی انجام شده است.

جبار پرنو افزود: عمده زکات جمع‌آوری شده مربوط به زکات حقیقی یا همان واجب بوده و از کل مبالغ جمـع‌آوری شده زکات در سال گذشته، 90 درصد به پروژه‌های عمرانی همان مناطق تخصیص یافته و بخشی نیز میان محرومان تقسیم شده است. 

انتهای پیام/ب/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول