اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان خبر داد

جمع‌آوری 6 میلیارد ریال زکات در استان زنجان

خبرگزاری فارس: مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان از جمع‌آوری 6 میلیارد ریال زکات در استان زنجان خبر داد.

جمع‌آوری 6 میلیارد ریال زکات در استان زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس، بهرام ولی‌زاده ظهر امروز در شورای زکات استان زنجان اظهار کرد: جمع‌آوری مبلغ 3 میلیارد و 300 میلیون تومان زکات برای استان زنجان از سوی مرکز و 2 میلیارد و 400 میلیون تومان نیز از سوی استان پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه در نیمه نخست سال جاری 6 میلیارد ریال زکات در استان زنجان جمع‌آوری شده است، اضافه کرد: این مبلغ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 305 درصد افزایش یافته است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان تصریح کرد: زکات جمع‌آوری شده در استان زنجان برابر با 50 درصد مبلغ پیش‌بینی شده در استان و 38 درصد مبلغ پیش‌بینی شده از سوی مرکز برای نیمه نخست سال جاری است.

وی همچنین با اشاره به اینکه در زمینه معوقات زکات پرداختی نیز اقدامات مطلوبی صورت‌گرفته است، اضافه کرد: با عنایت استاندار و همکاری ارگان‌های ذیربط مبلغی به حساب کمیته امداد شده است.

ولی‌زاده ادامه داد: استان زنجان در بحث تحقق زکات، جزو استان‌هایی است که اعداد و ارقام واقعی زکات را اعلام می‌کند، در صورتی که برخی از استان‌ها مبالغ جمع‌آوری شده زکات در خارج از شورای زکات را نیز در قالب زکات محقق شده اعلام می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به برخی از اقدامات انجام شده توسط کمیته امداد استان زنجان در زمینه تبلیغ زکات افزود: تا کنون 3 هزار اقلام تبلیغاتی در قالب بروشور، بنر و تابلوهای تبلیغاتی در استان زنجان توزیع شده است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان همچنین با اشاره به ساخت فیلم تبلیغاتی زکات با همکاری صدا و سیما افزود: این فیلم نیز با توجه به نقش صدا و سیما صورت‌گرفته و خوشبختانه صدا و سیما همکاری مطلوبی در این زمینه داشته است.

وی همچنین با اشاره به نصب بنر در ورودی و خروجی استان افزود: این اقدام نیز در بحث اطلاع‌رسانی بیشتر در زمینه زکات صورت گرفته است.

ولی‌زاده همچنین با اشاره به انجام 3 هزار مورد جلسه چهره به چهره و گروهی با مودیان زکات افزود: همچنین با درایت امام جمعه زنجان برای نخستین‌بار در شورای زکات کار گروه تخصصی زکات در استان صورت‌گرفته است.

وی تشکیل 50 جلسه شورای زکات در استان و شهرستان‌ها را نیز از دیگر اقدامات کمیته امداد در بحث ترویج فرهنگ پرداخت زکات عنوان کرد و افزود: همچنین در بحث نیروی انسانی نیز با هفت روحانی در شهرستان های استان عقد قرار داد شده و در حال حاضر از ظرفیت 65 روحانی مستقر و مهم در مناطق مختلف استان بهره‌گیری می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نحوه جمع‌آوری زکات افزود: به اذن مقام معظم رهبری، مرجع اصلی جمع‌آوری زکات در استان‌ها شورای زکات به نیابت از نماینده ولی فقیه است و هیچ سازمان و یا نهادی اجازه جمع‌آوری زکات چه زکات مال چه زکات مستحبی را ندارد.

ولی زاده با اشاره به اینکه در حال حاضر ظرفیت زکات در استان بالا است، گفت: امید است با همکاری دستگاه‌های مختلف و با استفاده از ظرفیت حوزه‌های علمیه مبلغ زکات پرداختی در استان افزایش پیدا کند.

وی همچنین یادآور شد: با استفاده و بهره‌مندی از ظرفیت هیئت امنای مساجد نیز که با همکاری اداره کل اوقاف صورت می‌گیرد، می‌توان از ظرفیت مساجد در بحث جمع‌آوری زکات بیشتر استفاده کرد.

انتهای پیام/73005/ع/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول