اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد زکات کشور خبر داد

جمع‎آوری یک‎هزار میلیارد تومان کمک‎های مردمی از طریق کمیته امداد

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد زکات کشور از جمع‎آوری یک‎هزار میلیارد تومان کمک‎های مردمی از طریق کمیته امداد امام خمینی خبر داد.

جمع‎آوری یک‎هزار میلیارد تومان کمک‎های مردمی از طریق کمیته امداد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان حسین نبی‎لو بعد از ظهر امروز در همایش بزرگ زکات و مسجدمحوری که در مصلای نماز جمعه شهرستان گرگان برگزار شد اظهار داشت: تلاش و همت روحانیون اثرات خوبی را در امر زکات این فریضه مهم الهی داشته است.

وی تصریح کرد: محرومیت‎زدایی بعد از تشکیل ستاد زکات روند خوبی پیدا کرد و استان گلستان از استان‎های پیشتاز در امر فریضه زکات است و توانسته نتایج خوبی حاصل کند.

دبیر ستاد زکات کشور با بیان اینکه متذکر شد: همدلی و همراهی ائمه جمعه و مسئولان استان و شهرستان‎ها سبب شده که نیازمندان بهره خوبی از چیزی که در شرع مقدس اسلام تعیین شده است را ببرند.

نبی‎لو از توزیع 580 میلیون تومان گوشت قربانی در عید قربان در کشور خبر داد.

وی خاطر نشان کرد: زکات برای کمک به نیازمندان و عمران و آبادانی به ویژه در مکان‎هایی که سبقه دینی دارند همانند مسجد، خانه عالم و ... مورد استفاده قرار می‎گیرد که واقعا خدمات روحانیون در امر آگاه‎سازی مردم در این فریضه الهی قابل تقدیر است.

دبیر ستاد زکات کشور افزود: با تلاش و پشتکار رئیس ستاد اقامه نماز کشور و سرپرست کمیته امداد کشور خوشبختانه زیرساخت‎های زکات فراهم شده است.

نبی‎لو در خصوص اهمیت مسجدمحوری بیان داشت: 21 سال است که اجلاس سراسری نماز برگزار می‎شود و هر سال مقام معظم رهبری با پیامشان این اجلاس را راهنمایی و اصولی را که باید در اجلاس‎ها پیگیری شود بیان می‎کنند.

وی با بیان اینکه در مدت سه سال اخیر توجه به مسجدمحوری مورد تاکید فراوان قرار گرفته است خاطر نشان کرد: همه کارها باید به محوریت یک کارشناس دین در هر محل انجام شود.

دبیر ستاد زکات کشور با اشاره به اینکه باید امام جماعت هر محل به عنوان کارشناس امور دین باشد ابراز داشت: در استان گلستان بیش از 800 امام جماعت این تفاهم‎نامه را امضا کرده‎اند که ماحصل طرح مسجدمحوری در گلستان 2 میلیارد و 300 میلیون تومان گوشت قربانی بوده است.

نبی‎لو در پایان با بیان اینکه در حال حاضر بستر خوبی برای فریضه زکات فراهم شده است اظهار داشت: این امر باید به گونه‎ای مدیریت شود که فقرا از آن بهره‎مند شوند و سپس برای عمران و آبادانی و ساخت مساجد مورد استفاده قرار بگیرد.

انتهای پیام/2307/ع/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول