اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد اسفراین خبر داد

احداث 800 واحد مسکونی توسط کمیته امداد اسفراین

خبرگزاری فارس: مدیر کمیته امداد امام خمینی اسفراین گفت: تاکنون بیش از 800 واحد مسکونی شهری و روستایی توسط کمیته امداد این شهرستان به بهره‌برداری رسیده است.

احداث 800 واحد مسکونی توسط کمیته امداد اسفراین

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی خراسان‌شمالی، هاشم بهشتی اظهار داشت: برای ساخت واحدهای مسکونی مذکور، اعتباری بالغ بر 64 میلیارد و 950 میلیون ریال هزینه شده است.

وی در خصوص اعتبارات اختصاص‌یافته برای ساخت مسکن در این شهرستان افزود: در سال جاری 18 میلیارد و 750 میلیون ریال برای ساخت مسکن ویژه نیازمندان اختصاص یافته است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی اسفراین با اشاره به همکاری کمرنگ بانک‌ها در زمینه ارائه تسهیلات مسکن به خانواده‌های نیازمند گفت: به دلیل شرایط بانکی اعمال شده از سوی بانک‌ها (دو نفر ضامن کارمند) طی امسال تنها 625 میلیون ریال از اعتبار اختصاص یافته جذب شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 50 واحد مسکونی در این شهرستان در حال احداث است، تصریح کرد: در سال گذشته نیز 200 واحد مسکونی روستایی و 105 واحد مسکن شهری برای ساخت تعهد شده بود که از این میان 50 واحد روستایی آن با اعتبار پنج میلیارد ریال تکمیل و به خانواده‌ها واگذار شده است.

بهشتی با اشاره به اینکه مابقی واحد‌های مسکونی نیز در حال ساخت است تا در نخستین فرصت در اختیار خانواده‌ها قرار گیرد‌، گفت: در سال گذشته همچنین 45 واحد مسکونی با اعتبار چهار میلیارد و 450 میلیون ریال از محل مصوبات سفر سوم ریاست جمهوری به استان احداث و به خانواده‌های مددجو واگذار شده است.

وی به مزایای ساخت مسکن در بین خانواده‌های نیازمند اشاره کرد و افزود: مقاوم‌سازی در مقابل زلزله و بهبود وضعیت بهداشتی و از همه مهم‌تر ایجاد اشتغال از جمله مزایای این طرح محسوب می‌شود.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان اسفراین افزود: ساخت مسکن تأثیر بسزایی در جلوگیری از مهاجرت به شهرها داشته و در برخی موارد منجر به بازگشت مهاجران به روستاها می‌شود.

وی با بیان اینکه ساخت مسکن مقاوم در حفظ جان و امنیت ساکنان مورد توجه این نهاد است، گفت: کمیته امداد با نظارت و کارشناسی ناظران مسکن در راستای ساخت مسکن ایمن و مقاوم برای خانواده‌های نیازمند اقدام می‌کند.

انتهای پیام/001/ز/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول